اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

میزگردی برای خدمت| عزم مدیران گنبدی برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران

مدیران و کارشناسان چند نهاد فرهنگی و انقلابی گنبدکاووس در میزگردی با محوریت خدمت شایسته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گردهم آمده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میزگردی برای خدمت| عزم مدیران گنبدی برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ایران اسلامی امروز به عنوان کشوری مستقل، سربلند و مقتدر در سطح دنیا نه تنها توانسته با اتکا به توان خود در برابر همه بدخواهی‌ها ایستادگی کرده و در لوای حکومتی دینی و مردم‌سالارانه مسیر خود را به سمت حیات طیبه ادامه دهد، بلکه امروز به نقطه اتکایی برای مردم مظلوم سراسر دنیا در کشورهای مختلف از قلب اروپا و آمریکا گرفته تا کشورهای شرقی و خاورمیانه تبدیل شده است.

بدون تردید تمام این اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی در کنار تدابیر حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و مبارزاتی که از عمق وجود یک جامعه زجر کشیده در دوره‌های متمادی بیرون آمد تا انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر برسد، قطعا حاصل خون دلیرمردان و شیرزنان شهیدی است که جانانه تا پای جان برای عزت و سربلندی این میهن جنگیدند و مانع از به ثمر رسیدن اهداف شوم دشمنان شدند.

حال پس از شهادت این بزرگمردان و زنان پرافتخار میهن اسلامی بدون شک خانواده‌های معطم و مکرم شهدا ادامه‌دهندگان راه پرافتخار آنها بوده و استقامت و دلیری آن‌هاست که دشمنان را از هر بدخواهی و بداندیشی درباره این نظام و انقلاب بر حذر می‌دارد.

تکریم و تعظیم در برابر این عزیزان رسالتی است که بر دوش تک‌تک همه مردم این سرزمین الهی است و قطعا وظیفه نهادهای فرهنگی و انقلابی در این مسیر بسیار بیشتر از سایرین است، از این رو میزگردی با هدف هم‌اندیشی پیرامون اقدامات مشترک با هدف تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران میان روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس، معاونین فرهنگی این دو نهاد و مشاور فرهنگی فرماندار گنبدکاووس در دفتر جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزار شد.

* شرمنده محبت خانواده شهدا و ایثارگران هستیم/ به دنبال قالب‌های نو و ابتکاری هستیم

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه باید در قالب‌های نو و جدید برای تکریم از خانواده شهدا اقدام کنیم، اظهار کرد: البته بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا به دیداری در هر فصل یا حتی سال نیر خوشحال می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی دقیق این کار حداقلی را اجرایی کنیم.

محمود تمرتاش با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها نیازمند توجه و محبت بیشتری هستند، افزود: بسیاری از اوقات شرمنده لطف و محبتی می‌شویم که این خانواده‌های معظم نسبت به حقیر و همکارانم دارند و واقعا ما را همچون فرزندان خود تکریم می‌کنند که ما نیز وظیفه داریم به صورت متقابل آنها را احترام کرده و در حد توان خود در حوزه‌های مختلف کمک کنیم.

وی بر لزوم همکاری نهادهای انقلابی برای طراحی برنامه‌های مشترک و هدفمند در این حوزه تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به شیوع بیماری کرونا به طراحی برنامه‌هایی رهنمون شویم که بتواند ما را به سر منزل مقصود رسانده و به رسالتمان نیز جامه عمل بپوشاند.

* آمادگی جهاد دانشگاهی برای خدمت به خانواده شهدا/ رشادت مجاهدان الهی را فراموش نمی‌کنیم

رئیس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با تاکید بر اینکه شهدا نشانه‌های عزت، ایستادگی، شرف و باور ملی و دینی ما هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با تکریم خانواده معظم شهدا به نسل جوان این باور را منتقل کنیم که هر چند شهدا بر حسب ظاهر در کنار ما نیستند اما برای ما رشادت‌ها و مجاهدت‌های آنان فراموش نخواهد شد.

علی‌اکبر تیموری با اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات بی‌وقفه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تاکید کرد: تمامی ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی ما در خدمت این عزیزان است و قطعا ما نیز از راه خدمات به این جامعه بزرگ استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان برنامه‌های بسیار خوب و پرمحتوایی را برای ارائه به این عزیزان طراحی و اجرایی کرد، ادامه داد: باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با روحیه و سنین مختلف خانواده محترم شهدا و ایثارگران طراحی شود تا بتوانیم خدمت شایسته‌ای به این عزیزان داشته باشیم.

* دیدار با خانواده شهدا رفع تکلیفی نباشد/ فرزندان شاهد و ایثارگر تکریم شوند

مشاور فرهنگی فرماندار گنبدکاووس در این میزگرد با بیان اینکه به نظر بنده ارائه خدمات رفاهی به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان باید در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: بررسی وضعیت معیشتی این عزیزان نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

سیدعلی کریمیان با تاکید بر اینکه تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید در شان و جایگاه آنها صورت بگیرد، افزود: بعضا مشاهده می‌شود که حتی دیدارها و سرکشی از این خانواده‌ها به صورت رفع تکلیفی صورت می‌گیرد که نباید اینگونه باشد.

وی با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی کانون فرهنگی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس، گفت: این برنامه‌ها خود نوعی تقدیر و حمایت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که می‌تواند به رشد و پویایی فرزندان امروز و آینده‌سازان فردای کشور کمک شایانی کند.

* تاریخ شفاهی دفاع مقدس استخراج و نگارش شود/ دشمن به دنبال کمرنگ کردن معارف دفاع مقدس است

کارشناس فرهنگی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس با بیان اینکه چالش امروز ما انتقال مفاهیم ارزشی و بنیادین دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان است، خاطرنشان کرد: بدون شک بزرگترین منبع اثرگذاری که می‌تواند باور و یقین قلبی را نسبت به این مفاهیم در جوانان ایجاد کند پدران و مادران شهدا هستند.

باقریان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضبط و درج تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از زبان خانواده معظم شهدا، اضافه کرد: امروز که پدران و مادران معظم و مکرم شهدا یکی‌یکی جمع ما را ترک گفته و به شفیعشان می‌پیوندند باید تلاش خود را در این حوزه به صورت مضاعف به کار ببندیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌تواند به ماندگاری معارف بی‌نظیر این ایام بی‌نظیر کمک کند، ادامه داد: متاسفانه دشمن با تمام وجود در حال تلاش برای کمرنگ کردن ارزش‌های دفاع مقدس است که به همین دلیل به نظر ما ثبت این تاریخ شفاهی می‌تواند بزرگترین خدمت به خانواده شهدا و تداوم راه آنها باشد.

* لزوم برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی/ انتظار خانواده شهدا فقط مهربانی است

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گنبدکاووس بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: می‌توانیم تفاهم‌نامه‌ای را با دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا منعقد کنیم.

محمود موحدی‌راد با تاکید بر اینکه رویه همیشگی ما مهربانی و محبت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است، اضافه کرد: باور کنیم که بسیاری از این خانواده‌ها هیچ انتظاری جز نگاهی مهربان از ما ندارند.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز آزادی آزادگان عزیز کشورمان هستیم، تاکید کرد: قصد داریم با همکاری جهاد دانشگاهی برنامه‌ای جذاب و محتوایی به این مناسب طراحی و اجرایی کنیم تا به مرور بتوانیم تحرک، نشاط و شادابی بیشتر را به خانواده جامعه هدف خود تزریق کنیم.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول