اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کمیته رسانه برای تقویت قشر خبرنگار تشکیل شود

در جلسه فرماندار شهرستان دیر با خبرنگاران، پیشنهاد تشکیل کمیته رسانه برای تقویت قشر خبرنگار مطرح شد.

کمیته رسانه برای تقویت قشر خبرنگار تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، کریم علی‌حسنی در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دیّر اظهار داشت: امروز سلامت مردم اساسی‌ترین موضوع شهرستان است که ضرورت دارد در زمینه کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان تلاش شود.

فرماندار شهرستان دیر با تقدیر از رسانه‌ها به دلیل مشارکت در مبارزه با ویروس کرونا، افزود: مردم از شرایط سخت کرونایی خسته شده‌اند که انتظار است رسانه‌ها همراهی کنند تا مشکلات کمتر شود.

وی اضافه کرد: همواره به تکثر و تنوع در جامعه اعتقاد داریم زیرا این تنوع باعث پویایی می‌شود و اگر گرایش‌های سیاسی و اجتماعی، اقشار و سلایق همراه و منسجم باشند اتفاقات قشنگی واقع می‌شود که رضایت مردمی از متولیان، ثمره کار است.

علی‌حسنی کمک به اقشار نیازمند و مشارکت خیرین را ستود و گفت: امروزه لازم است در کنار گستردگی و تنوع سلایق، رسانه‌ها برای همگرایی و انسجام در راستای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنند زیرا اگر گرایش‌های شهرستان در کنار هم باشند مردم سود می‌برند.

وی ابراز داشت: وحدت و هدف واحد در تأمین معیشت مردم، همدلی و انسجام واقعی برای عبور از مشکلات و شرایط سخت کشور باید ادامه پیدا کند و نگاه و رویکرد حرفه‌ای و علمی، اخلاق‌مدارانه باشد.

فرماندار شهرستان دیر نقد و تذکر را ضروری دانست و افزود: مسؤولان برای خدمت بهتر باید از نقدها بهره ببرند، البته تخریب و توهین با نقد متفاوت است زیرا برخی در فضای مجازی بدون آگاهی درباره مسایل مختلف نظر می‌دهند اما نقد منصفانه و اطلاعات و آگاهی لازم است پس از اغتشاشات فضای رسانه‌ای فاصله بگیریم.

فعالیت‌ها در بستر قانون باشد

علی‌حسنی آموزش را برای خبرنگاران لازم خواند و گفت: فعالیت‌ها در بستر قانون و اخذ مجوز باشد و مدیران در دسترس خبرنگاران باشند.

وی از انتصاب مشاور رسانه‌ای استقبال کرد و افزود: بی‌حرمتی به خبرنگاران شایسته و قابل بخشش نیست و امیدواریم همگان از ظرفیت‌های شهرستان و خارج از شهرستان بهره بگیریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز با اشاره فعالیت خبرنگاران رسمی و غیررسمی در شهرستان گفت: 76 درگاه واتساپی و 65 اینستا در شهرستان فعالیت دارند که حدود 90 درصد بدون مجوز هستند.

غلامرضا ناطقی پور با تأکید بر تقویت میزان و سوادرسانه‌ای،  افزود: خبرنگاران افراد متفاوتی هستند که اطلاعات کافی و لازم دارند و دارای شخصیت، ظاهر و پوشش متفاوت هستند اما هرخبرنگار باید هرهفته دو خبر تولیدی همراه با کنکاش و پژوهش داشته باشد که اوضاع را بهبود ببخشد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران باید از سند چشم انداز و سند بالادستی شهرستان اطلاع داشته باشند و موارد حقوقی و قضایی را بدانند و همواره چشم و گوش رسانه و به دنبال کشف حقیقت باشند.

خبرنگاران به دنبال تلافی نباشند

ناطقی پور ادامه داد: حضور در دوره‌های آموزشی  تولید خبر و انتقال دادن خبر به مخاطب در کمترین زمان، بهره‌گیری از ذوق و استعداد و حق‌طلبی برای اهالی رسانه ضروری است و به دنبال تلافی نباشند و در خط مردم حرکت کنند.

وی ابراز داشت: تفکر انتقادی، توانایی حل مسئله، خوب گوش‌دادن، سعه صدر، مهارت نوشتاری، توانایی تجزیه و تحلیل، خلاقیت، شفافیت در نوشتار و گفتار و سلامت جسمانی برای خبرنگاران ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خواستار توجه به تجهیزات فرهنگی هنری شد و گفت: شهرستان دیّر کانون تئاتر و هنر نمایش است و سزاوار نیست هنرمندان از کمبود امکانات رنج ببرند.

نماینده خبرنگاران شهرستان نیز با گرامیداشت یاد خبرنگار فقید شهرستان و تقدیر از حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، گفت: حمایت کافی، مشورت با خبرنگاران و استفاده از نظرات و ایده‌های آنان در توسعه شهرستان صورت نمی‌گیرد.

کمیته رسانه تشکیل شود

عباس بحرانی با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران، افزود: کمیته رسانه و خبرنگاران در فرمانداری تشکیل شود و مشاور رسانه‌ای منصوب شود تا وضعیت این قشر تقویت شود.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌های ادارات ارتباط ضعیفی با رسانه‌ها دارند و برخی از مدیران خبرنگاران را تهدید می‌کنند اما ضرورت دارد مسؤولان رسانه‌ای باشند و سواد رسانه‌ای داشته باشند.

بحرانی در پایان ضمن بیان مشکلات و مطالبات، خواستار حمایت از خبرنگاران، اختصاص تسهیلات به آنان، اردوی زیارتی مشهد و اینترنت رایگان به خبرنگاران شد.

در ادامه با تقدیم لوح و هدیه از خدمات و فعالیت‌های خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول