اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فرانسیس آلن؛ دانشمند صنعت محاسبات درگذشت

دانشمند آمریکایی علوم رایانه و صنعت محاسبات در سن 88 سالگی و بر اثر عارضه آلزایمر درگذشت.

فرانسیس آلن؛  دانشمند صنعت محاسبات درگذشت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، فرانسیس آلن، دانشمند آمریکایی علوم رایانه در سن ۸۸ سالگی و بر اثر عارضه آلزایمر درگذشت.

یک هفته غم انگیز برای صنعت محاسبات رقم خورده؛ گزارش شرکت ماشین‌های بین‌المللی کسب‌وکار از طریق نیویورک تایمز مبنی بر این  است که این دانشمند در روز تولد خود، ۴ اوت، در سن ۸۸ سالگی در اثر آلزایمر درگذشت.

فرانسیس آلن در سال ۱۹۵۴ مدرک کارشناسی ریاضی خود را از دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی و سه سال بعد کارشناسی ارشد کامپیوترش را از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

آلن در پیشرفت زنان در فناوری نقش مهمی داشت؛ جدا از اینکه یکی از معدود زنانی است که در کارهای اولیه روی رایانه فعالیت انجام داده و مقالات مؤثر نوشته، برای ورود زنان به حوزه فناوری تلاش‌های بسیاری کرده است.

وی نخستین  زنی بود که در شرکت ماشین های بین‌المللی کسب‌وکار (آی‌بی‌ام) مشغول به کار شد؛ فرانسیس آلن در فوریه سال ۲۰۰۷ موفق شد جایزه تورینگ سال ۲۰۰۶ را از ای‌سی‌ام دریافت کند. او نخستین زنی است که توانسته این جایزه را کسب کند.

شرکت آی‌بی‌ام تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است.

جایزه ای‌سی‌ام تورینگ نیز سالانه از سوی انجمن ماشین‌های محاسب (ACM) به اشخاصی که سهم بسزایی در زمینه کامپیوتر دارند، اعطا می‌شود. از آن جایی که جایزه نوبل برای علوم کامپیوتر وجود ندارد، از این جایزه به عنوان جایزه نوبل در کامپیوتر یاد می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول