اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در کاراکاس: آینده روابط ایران و ونزوئلا روشن‌تر خواهد بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس با اشاره به هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا عنوان کرد: آینده روابط دوجانبه روشن‌تر خواهد بود.

سفیر ایران در کاراکاس: آینده روابط ایران و ونزوئلا روشن‌تر خواهد بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حجت‌الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس با اشاره به برگزاری هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا در توئیتی نوشت: امروز به همراه معاون رئیس جمهور ونزوئلا هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را جشن گرفتیم و به مبارز بزرگ و آزادیخواه آمریکای لاتین «سیمون بولیوار» ادای احترام کردیم.

سلطانی در توئیتی دیگر افزود: در ۲۰ سال گذشته روابط دوجانبه ایران و ونزوئلا تحت هدایت و رهبری رهبران شجاع و خردمند دو کشور نسبت به قبل بسیار متفاوت‌تر بوده و در این مدت دستاوردها و موفقیت‌های بی نظیر و غیرقابل مقایسه‌ای به دست آمده است.

وی عنوان کرد: آینده روابط دوجانبه روشن‌تر خواهد بود.

گفتنی است، هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه در کاراکاس جشن گرفته شد. 

براساس گزارش تله سور، «ریکاردو منندز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا، «خورخه آررزا» وزیر خارجه ونزوئلا و حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس از جمله حاضران در این مراسم بودند و دو طرف بیانیه مشترکی به همین مناسبت منتشر کردند.

منندز معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی گفت: ما هفتاد سال روابط دوستانه بین تهران و کاراکاس را به ویژه در سایه چشم انداز استراتژیک و ژئوپلتیک کشورمان و انقلاب بولیواری جشن گرفته‌ایم. 

وی اضافه کرد: آنچه که دو کشور باید به اشتراک بگذارند صلح، همگرایی و همچنین بهبود کیفیت زندگی برای مردم ونزوئلا است. 

 

 

معاون رئیس جمهور ونزوئلا با تقدیر از تلاش‌های هوگو چاوز برای تقویت روابط با تهران گفت که چنین روابطی با تاکید بر اصل برابری و بدون نگاه‌های برتری جویی با مفهوم مهمی مانند مقابله با امپریالیست درهم آمیخته است.

مقامات ونزوئلایی حاضر در این مراسم همچنین از برگزاری نشست کمیسیون مشترک بین دو طرف و تلاش‌ها برای تقویت روابط دو کشور در زمینه علمی و تکنولوژیک، بهداشتی- درمانی و غذایی خبر دادند. 

سفیر ایران نیز طی سخنانی بر روابط برادرانه و دوستانه بین مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: ما از اصول رهبران خود، سیمون بولیوار و امام خمینی، برای استقرار عدالت، برادری، برادری بین دو کشور پیروی خواهیم کرد. 

 

 

گفتنی است، «روبن داریو مولینا» معاون وزیر خارجه ونزوئلا در امور آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه اخیرا در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که به رغم تهدیدهای مداوم دولت ایالات متحده، جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها به تقویت تجارت و همکاری‌های دو جانبه ادامه خوهند داد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول