اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

والدین با کودکان مبتلا به کرونا چگونه رفتار کنند؟

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به این ویروس باید با اثرات بیماری بر دیگران آشنا شوند. به عبارت دیگر علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی باید با زبان ساده برای آنان توضیح داده شود.

والدین با کودکان مبتلا به کرونا چگونه رفتار کنند؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «مهشید رابطیان»، متخصص روانپزشکی کودک و نوجوان درباره چگونگی برخورد والدین با کودکان مبتلا به کرونا گفت: کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به این ویروس باید با اثرات بیماری بر دیگران آشنا شوند. به عبارت دیگر علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی باید با زبان ساده برای آنان توضیح داده شود.

وی ادامه داد: همچنین اضطراب و تنش والدین در برخورد با فرزندان باید کنترل شود؛ گاه ویروس کرونا در کودکان با علائم بالینی همراه نمی‌شود، اما اضطراب و نگرانی پدر و مادر بر فرزندان اثرگذار و سبب بروز اضطراب در کودک می‌شود.

این متخصص اعصاب و روان خاطرنشان کرد: در برخی کودکان اما بیماری‌های زمینه‌ای، اختلالات اضطرابی و ژنتیک موجب بروز آسیب‌های روحی می‌شود. این کودکان در صورت ابتلا به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان‌درمانی و دارودرمانی می‌شوند.

رابطیان افزود: گاه نیز قرنطینه خانگی، شست وشوی مداوم دست‌ها، اضطراب و نگرانی پدر و مادر، ابتلا به ویروس کرونا بدون علائم بالینی کودک و نوجوان را دچار کم‌خوابی، بی‌قراری، خشونت و پرخاشگری و بی‌حوصلگی می‌کند؛ سطح اضطراب این کودکان نیز عمدتا افزایش یافته و نیازمند مداخلات روان‌پزشکی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، هنری، ورزشی و قرنطینه خانگی استفاده کودکان و نوجوانان از کامپیوتر و تلویزیون افزایش یافته است؛ این کودکان باید توسط والدین با برعهده‌گیری برخی تکالیف و مسئولیت‌ها نظیر آشپزی و... از استفاده افراطی اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون دور شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول