اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری پویش «مباهله» توسط یک استاد قرآن در فضای مجازی

محمد‌رضا پورزرگری قاری بین‌المللی قرآن در حرکتی شایسته اقدام به برگزاری پویش تلاوت آیه مباهله در فضای مجازی کرده است.

برگزاری پویش «مباهله» توسط یک استاد قرآن  در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس پویش بزرگ مباهله به همت استاد محمدرضا پورزرگری قاری بین‌المللی قرآن کریم در فضای مجازی برگزار می‌شود.

پورزرگری در گفت‌وگو با فارس در خصوص این پویش گفت: هدف از برگزاری این پویش تبلیغ و معرفی واقعه مباهله است، زیرا باید توجه کنیم که مباهله قدیمی‌ترین سند برای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) است.

باید برای مباهله مانند غدیر تبلیغ کنیم

وی با اشاره به اینکه باید برای مباهله هم به اندازه عید غدیر فعالیت کنیم، گفت: سابقه مباهله از غدیر هم بیشتر است و باید این روز بزرگ را هم مانند عید غدیر گرامی بداریم و در این زمینه کوتاهی نکنیم زیرا بسیاری از جوانان در خصوص مباهله اطلاعات چندانی ندارند.

پورزرگری تبلیغ برای مباهله را وظیفه همه مبلغان دانست و گفت: اهمیت ماجرای مباهله به حدی است که باید همه سخنران‌ها، مداح‌ها و قاریان قرآن در این زمینه کار کنند.

قاریان قرآن در محافل آیات متناسب با اتفاقات روز را تلاوت کنند

وی ادامه داد: پیشنهاد من به قاریان قرآن این بود که همیشه تلاش کنند در محافل، آیات متناسب با موضوعات روز را تلاوت کنند و اگر زمان به آنها فرصت ‌دهد در حد چند دقیقه کوتاه درباره مفاهیم آن آیه و موضوع روز برای حاضران صحبت کنند. این کار باعث می شود حداقل ذهن مخاطب نسبت به موضوع درگیر شده و درباره آن تحقیق و مطالعه کند.

برگزاری پویش مباهله با تلاوت آیه مباهله و تواشیح و ابتهال با همین موضوع

این قاری بین‌المللی قرآن کریم درخصوص پویش مباهله گفت: در این زمینه از قاریان، مبتلان و گروه‌های تواشیح دعوت کردیم تا با تلاوت آیه مباهله و یا مدیحه سرایی و ابتهال موضوع مباهله به تبلیغ این اتفاق بزرگ بپردازند.

پورزرگری ادامه داد: قاریان قرآن می‌توانند آیه مباهله را تلاوت و ضمن انتشار آن در فضای مجازی برای ما هم ارسال کنند، همچنین گروه‌های تواشیح و مبتهلان هم با موضوع مباهله آثار خود را اجرا و ضمن انتشار در فضای مجازی برای ما هم ارسال کنند. این آثار توسط یک تیم کارشناسی متشکل از تعدادی از اساتید قرآن بررسی و به پنج اثر برگزیده هدایایی تقدیم می‌شود.

معرفی و تجلیل از ۱۰ برگزیده

وی از در انتخاب تلاوت‌های برگزیده توسط مردم خبر داد و گفت: بخش دیگر پویش آرای مردمی است که طی آن بازخوردها و نظرات مردمی را هم در خصوص تلاوت‌ها و آثار گروه‌ها و مبتهلان جمع‌آوری و به این بخش هم به پنج برگزیده جوایزی تقدیم می‌شود که در مجموع ۱۰ برگزیده خواهیم داشت.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در پویش از طریق پیام‌رسان اینستاگرام به نشانی mrpourzargari اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول