اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دستگیری سرمایه‌دار هنگ‌کنگی حامی اعتراضات به اتهام تبانی با نیروهای خارجی

یک سرمایه‌دار هنگ‌کنگی حامی اعتراضات خشونت‌بار سال گذشته، اتهام تبانی با نیروهای خارجی مورد بازداشت قرار گرفت.

دستگیری سرمایه‌دار هنگ‌کنگی حامی اعتراضات به اتهام تبانی با نیروهای خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمی لای» سرمایه‌دار هنگ‌کنگی و حامی اعتراضات در این منطقه خودمختار، روز دوشنبه به اتهام بانی با نیروهای خارجی دستگیر شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «اِل‌بی‌سی نیوز»، «مارک سیمون» دستیار لای گفت: «در حال حاضر جیمی لای به‌خاطر تبانی با قدرت‌های خارجی بازداشت شده است».

لای که صاحب رسانه «اپل نیوز» بوده و همواره از اعتراضات هنگ‌کنگ حمایت می‌کرد. روز دوشنبه مأموران پلیس علاوه بر دستگیری وی، دفتر اپل نیوز را نیز تعطیل کردند.

پلیس هنگ‌کنگ گفت، علاوه بر لای، ۷ فرد دیگر نیز به اتهام نقض قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ مورد بازداشت قرار گرفته‌اند اما جزئیاتی درباره هویت آن‌ها اعلام نشد.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد، و بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند شامل حکم زندان ابد نیز باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول