اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دستورالعمل‌های مقابله با کرونا در هیأت‌های عزاداری با حساسیت دنبال شود/بهانه دست فرصت طلبان ندهیم

امام جمعه دهدشت گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام شود.

دستورالعمل‌های مقابله با کرونا در هیأت‌های عزاداری با حساسیت دنبال شود/بهانه دست فرصت طلبان ندهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در نشست کارگروه‌های ستاد مردمی محرم اظهار داشت: عزاداری‌های محرم به سمت و سوی عقلانیت حسینی سوق داده شود شعور و عقلانیت حسینی امروز نیاز جامعه است.

امام جمعه دهدشت مردمی شدن سوگواری محرم را ضروری دانست و با بیان اینکه در طول تاریخ شیعه دین به واسطه مردم حفظ شد،گفت: بنده با هیأت دولتی مخالفم دولت نقش حمایتی در این قضیه دارد.

وحدانی‌فر تصریح کرد: کرونا بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت مجازی در معرفی اباعبدالله الحسین به جهانیان است.

وی اضافه کرد: منبر مجازی، هیات مجازی اینها فضای خوبی برای تبلیغ است امروز هر کسی با گوشی در خانه می‌تواند هیأت‌داری کند اینها فرصت است باید مورد استفاده قرار گیرد و جایگاه و نقش ظلم ستیزی و مقابله با استکبار را از طریق فضای مجازی گسترش دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه وعظ و روضه در هیأت‌ها کمتر از دو ساعت کفایت می‌کند، افزود: برگزاری مراسم عزاداری مستحب موکد اما اگر یک نفر بیمار شود حرام شرعی است.باید به دستورالعمل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تمکین کنیم خلاف اصول بهداشتی عمل کردن حرام شرعی است.

وحدانی‌فر گفت: برخی شمال گردی بدون پروتکل‌های بهداشتی را نمی‌بینند اما اگر نماز جمعه حتی با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود در فضای مجازی فریاد می‌کشند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: با برگزاری مراسم خارج از ضوابط تعیین شده بهانه دست فرصت‌طلبان ندهیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با تأکید بر پایبندی هیأت‌ها به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا گفت: وحدت ملی و اقتدار حسینی در بین وعاظ و مداحان مد نظر باشد و اشعار فاخر شناسنامه‌دار استفاده کنند.

امام جمعه دهدشت همچنین طولانی بودن جلسات را یک معضل خواند و افزود: در هر جلسه‌ای چگونگی اجرای ضوابط به بحث و تبادل نظر گذاشته شود اتلاف وقت در ساعت اداری تضییع حقوق ارباب رجوعی است که در انتظار مدیر ساعت‌ها در ادارات سرگردان می‌ماند.

وحدانی‌فر افزود: البته در سطح کشوری کج سلیقگی‌هایی در ابلاغ ضوابط می‌بینیم و تضادهایی در دستورالعمل‌ها وجود دارد که نیاز است با هماهنگی نهادهای متولی رسیدگی شود.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول