اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

1400 ، سال جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه است/اتصال 18 هزار مطب و داروخانه به نسخه‌نویسی الکترونیک

دبیر کمیته نسخه الکترونیک کشور از جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه طی سال 1400 خبر داد.

1400 ، سال  جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه است/اتصال 18 هزار مطب و داروخانه به نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگاران اظهار داشت: یاد شهدای اصحاب رسانه را گرامی می‌داریم و از خبرنگاران استان کرمان برای همکاری مطلوب با بیمه سلامت قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به جایگاه پژوهش در بیمه سلامت بیان داشت: تولید راهکارهای اجرایی هدف اصلی از پژوهش در سازمان بیمه سلامت است و پژوهش تحقیق و توسعه با هم می‌آید و اگر بخواهید توسعه در بخش‌های مختلف داشته باشید راه آن از تحقیق می‌گذرد.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش قلب تپنده سازمان‌های تازه را تشکیل می‌دهد و برای دور کردن کهنگی از سازمان باید با پژوهش به خلاقیت و نوآوری دست پیدا کنید.

جعفری اضافه کرد: همنشینی با سازمان‌های مشابه در داخل و خارج کشورموجب می‌شود از دل مقالات پژوهشی به ایده‌هایی رسید که با پیاده‌سازی آنها طول بلوغ سازمانی را به نحوی پیش برد که موجب رفاه مخاطبان می‌شود و از سراشیبی افول در درون سازمان‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت دارای اولویت‌های پژوهشی در راستای عدالت‌محوری، سلامت‌محوری و حفاظت مالی از بیماران است و  در این راستا سازمان باید اولویت‌های پژوهشی را با سایر مجموعه‌ها به صورت مشارکتی انجام دهد تا مسئله‌ها و مشکلات سازمانی را از پیش روی بردارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: پژوهش در اداره کل بیمه سلامت کرمان دارای دپارتمان آینده‌پژوهی‌ست و محققان و اساتید در این مجموعه یک روز در هفته هستند و به صورت کار علمی با حضور سایر محققان کار می‌شود و تولید راهبردهای کاربردی را داریم.

جعفری ابراز داشت: رفاه و رضایت بیماران در بخش سرپایی و بستری، ارزیابی وسع مالی خانواده‌ها و تغییر شیوه خرید خدمات از مراکز درمانی از جمله طرح‌های پژوهشی در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان است.

دبیر کمیته نسخه الکترونیک کشور با اشاره به آخرین آمار نسخه‌نویسی الکترونیک یادآور شد: 12 هزار مطب و 6 هزار داروخانه و مراکز پاراکلینیک در سراسر کشور به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شده‌اند و این مهم مسیر خود را در دل وزارت بهداشت و سازمان‌های حوزه سلامت باز کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک تا دهه فجر سال جاری به 90 درصد می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال به 100 درصد برسد و در استان کرمان نیز 94 درصد از مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری دارند و کاهش کاربرد دفترچه همزمان با سنجش استحقاق درمان در همه مراکز سرپایی و بستری در دست اجراست.

وی اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک‌های دولتی را از ماه‌های آتی از جنوب شرق کشور آغاز می‌کنیم و سپس به سایر استان‌ها تعمیم می‌دهیم.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در سال جاری به نصف میزان امروزی می‌رسد، ادامه داد: سال 1400 سال جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه است.

انتهای پیام/80019/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول