اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

امکان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فرهنگسراهای شهرداری

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از امکان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فرهنگسراهای شهرداری تهران خبر داد.

امکان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فرهنگسراهای شهرداری

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین امرودی، در تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام محرم گفت: در محرم امسال برای حمایت و پشتیبانی از هیات‌های مردمی شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فضاهای در اختیار خود را که با شرایط پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت منطبق بوده است، در اختیار هیات‌های عزاداری شهر تهران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این فضاها که بیشتر آنها در محل فضاهای روباز فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ است، شامل 59 مورد بوده و با مساحت 50255 متر مربع، ظرفیت برگزاری مراسم برای بیش از ۲۰ هزار نفر را خواهد داشت.

امرودی افزود: طبق پیش بینی‌هایی انجام شده یکی از معضلات پیش روی هیات های مذهبی در محرم امسال که به واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، تأمین فضای مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند، در عزاداری های محرم، معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند و برگزاری مراسم‌ها در فضای باز و با امکان رعایت فاصله مناسب از مهم‌ترین پروتکل‌های مورد نظر ستاد کرونا بوده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظرفیت‌های خود را برای برگزاری مراسم های عزاداری در سطح محلات شهر تهران شناسایی کرده و در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌دهد.

به گفته عضو ستاد ملی محرم ۹۹، برای تسهیل و دسترسی آسان هیات‌ها به اماکن پیش بینی شده، به زودی سامانه‌ای به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir  آماده شده است که متقاضیان می‌توانند از  روز شنبه ۲۵ مرداد، از طریق آن اقدام به مشاهده و رزرو اماکن مورد نظر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول