اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل «شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی» در مشهد، با هدف پیشگیری از وقوع جرم

معاون دادستان مشهد، از تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی با حضور قضات با سابقه خبرداد و گفت: این شورا با هدف پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده‌ است.

تشکیل «شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی» در مشهد، با هدف پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام سید جواد حسینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پرونده بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران از تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: این شورا با هدف پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده‌ است.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه در این شورا، بسته‌های پیشنهادی پیشگیری از وقوع جرم تهیه می‌شود افزود: این بسته‌ها هنگام ارسال پرونده‌های خاص اقتصادی و اداری به دادگاه با صدور کیفرخواست، ارائه می‌شود.

وی عدم وجود سقف برای صدور دسته چک و عدم انجام اعتبارسنجی هنگام صدور دسته‌چک را از جمله نواقصی برشمرد که در سیستم بانکی کشور وجود دارد و منجر به افزایش ورودی پرونده‌های کلاهبرداری به دستگاه قضا شده است.

حسینی با اشاره به انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در مشهد یادآور شد: طی ماه گذشته با زحمات بسیار زیاد و شبانه روزی پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی و براساس صدور دستور قضایی، چند تن از اعضای باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه این پرونده به یکی از شعب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرا ارسال شده است، برخی از اتهامات آنها را مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، جعل اسناد، تحصیل مال از طریق کلاهبرداری عنوان کرد.

به گفته وی پس از تفهیم اتهام آنها، متهمان با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار ماموران هستند.

حسینی با بیان اینکه ۱۲ عضو سرکرده این باند دستگیر شده اند، از مجازات سنگین برای چنین جرایمی خبرداد و گفت: علاوه بر رد مال، حبس از ١٥ سال تا ابد و حتی اعدام نیز برای جرایم اقتصادی مشخص شده‌ است.

معاون دادستان مشهد متذکر شد: دادستانی و دستگاه قضا در برخورد با مفاسد مختلف از جمله مفاسد اقتصادی هیچ مماشاتی ندارد و با مجرمان برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول