اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعودی فروش نفت به پاکستان به صورت قرارداد آتی را متوقف کرد

منابع خبری پاکستان می‌گویند که ریاض دیگر حاضر نیست به صورت قرارداد آتی، نفت به پاکستان بفروشد.

سعودی فروش نفت به پاکستان به صورت قرارداد آتی را متوقف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری پاکستان اعلام کردند که ریاض تمدید قرارداد فروش نفت به اسلام آباد به صورت پرداخت آتی را متوقف کرده است.

روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان گزارش داد، مدت زمان توافقنامه واردات نفت از ریاض که بین پاکستان و سعودی به صورت پرداخت آتی بوده، دو ماه پیش به پایان رسیده است. ارزش این قرارداد بالغ بر سه میلیارد و دویست میلیون دلار است.

به گزارش این روزنامه، متن قرار داد بر تمدید آن تا دو سال دیگر، تأکید دارد، ولی عربستان از ماه می سال جاری میلادی، به صورت پرداخت آتی، به پاکستان نفت صادر نمی‌کند.

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» به نقل از این روزنامه گزارش داد، پاکستان یک وام سعودی را به ارزش یک میلیارد دلار، چهار ماه پیش از مهلت سررسید، پرداخت کرد.

به گزارش این پایگاه، ممانعت سعودی از صادرات نفت به پاکستان بر اساس شروط پرداخت آتی، نشانگر مشکلاتی است که بین این دو کشور به وجود آمده است؛ به ویژه اینکه صندوق بین‌المللی پول نیز تمدید تسهیلات ارائه شده از سعودی را ضروری دانست تا پاکستان بتواند بدهی‌های خود را جبران کند.

برآوردها حاکی از آن است که دولت پاکستان امیدوار است که بتواند در سال مالی 2020-2021 یک میلیارد دلار نفت بخرد. اسلام آباد و ریاض در 17 فوریه گذشته، معاهده تأمین مالی واردات فرآورده‌های نفتی، نفت خام و گاز طبیعی مایع را امضا کردند.

ناظران می‌گویند، این اقدامات ریاض به خاطر ارتباط اقتصادی و راهبردی آن با هند است؛ به گونه‌ای که بن سلمان پس از سفر به اسلام آباد، به هندوستان سفر و در جریان آن، پنج توافقنامه به ارزش 100 میلیارد دلار امضا کرد. این در حالی است که ارزش توافقات تجاری بین ریاض و اسلام آباد فقط 20 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول