اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر شیخ: دانشگاه افسری امام علی(ع) الگوی سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح است

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان الگو، مبنای سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح است گفت: این دانشگاه با داشتن منشور تربیت برای مدیریت فرآیند تربیت نسل جوان پیش قراول سایر دانشگاه‌های نظامی بوده و به عنوان مرجع تخصصی محسوب می‌شود.

امیر شیخ: دانشگاه افسری امام علی(ع) الگوی سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش پیرامون تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری توسط فرمانده معظم کل قوا  به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این پرچم و نشان فداکاری نمایانگر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های تمامی دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بویژه ۱۱۸۴ شهید دفاع مقدس، فرماندهان شهید و نقشی که فرماندهان دانش آموخته دانشگاه در فرآیند تثبیت و تکوین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند، است.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع)  تنها مکانی است که به دریافت نشان فداکاری و ایثار مفتخر شده است،  افزود: اخیراً شاهد خلق صحنه‌هایی پرشور و اشتیاق در دانشگاه امام علی(ع) در مراسم باشکوه رونمایی از نشان فداکاری این دانشگاه بودیم و امیدواریم خدواند متعال  توفیق دهد که در اندازه عنایت فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

او درباره وجه تمایز دانشگاه افسری امام علی(ع) با دیگر مراکز آموزشی گفت: این مرکز تنها دانشگاهی است که ۱۱۸۴ دانشجو و دانش آموخته شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که در راه نظام، فداکاری کرده و در راه اعتلای کلمه حق شهید شدند.

سرتیپ دوم شیخ تصریح کرد: این دانشگاه با دارا بودن سابقه بسیار طولانی از گذشته تاکنون تنها مرکز تربیت فرماندهان و مدیران کشور بوده که در عرصه‌های مختلف در نیروهای مسلح شاهد فرماندهی و مدیریت جهادی این عزیزان بوده‌ایم.

معاون تربیت و  آموزش ارتش یادآور شد: بنده از دانش‌آموخته‌های دانشگاه افسری امام علی(ع) بوده و افتخار دارم مدت مدیدی در این مکان دانشجویی و فرماندهی کردم و افتخار تربیت و  آموزش دانشجویان ، فرماندهان و مدیران  در رده‌های مختلف سازمانی را داشته‌ام و امروز به عنوان یک سرباز به خود می‌بالم وقتی مشاهده می‌کنم، دانش آموخته‌های این دانشگاه در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران سکان فرماندهی را در دست داشته و بخوبی راهبری می‌کنند.

او تاکید کرد: از دیگر افتخارات دانشگاه افسری امام علی(ع)، میزبانی افتخارآمیز ۳۶ مرتبه حضور فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در مراسم های مختلف است و در وصف عنایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به این دانشگاه همین بس که معظم‌له از این دانشگاه به عنوان «فیضیه ارتش» و «کانون علم وجهاد» یاد کرده‌اند.

امیر شیخ درباره نقش دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این دانشگاه کانون تربیت فرماندهان و مدیرانی است که بایستی عرصه جنگ و پشت صحنه آن را اداره می کردند، لذا کلیه فرآیندهای جنگ  توسط فرماندهان تربیت شده این دانشگاه مدیریت شده و تربیت فرماندهان و مدیران کار ویژه این دانشگاه بوده و در سطح ملی برای تربیت مدیر و فرمانده صاحب سبک است.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان الگو، مبنای سایر دانشگاه‌های نیروهای مسلح است گفت: این دانشگاه با داشتن منشور تربیت برای مدیریت فرآیند تربیت نسل جوان پیش قراول سایر دانشگاه‌های نظامی بوده و به عنوان مرجع تخصصی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول