اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فقط ۲ درصد کشور زیرِ ساخت شهر‌ها رفته/ قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی نتیجه خواهد داد

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس گفت: قانون قبلی مالیات بر خانه‌های خالی بازدارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود، ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم مثمر ثمر خواهد بود.

فقط ۲ درصد کشور زیرِ ساخت شهر‌ها رفته/ قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی نتیجه خواهد داد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- دو و نیم میلیون خانه خالی در کشور موجود است که این آمار برای ما قابل قبول است که این قانون مالیات بر خانه‌های خالی بعد از تایید شورای نگهبان می‎تواند تا کمی مشکل مسکن را حل کند.

- این قانون می‌گوید که در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر که روی این مورد هم اختلاف است، چون در بعضی از نقاط خوش آب و هوای کشور که زیر صد هزار نفر هستند، ویلا‌های آن چنانی ساخته شده‌اند که در این قانون دیده نشده است اما روح این قانون خوب و امیدوار کننده است.

- طبق این قانون در شهر‌های بالای صد هزار نفر اگر کسی بیش از دو خانه، یعنی هر خانوار یک خانه اصلی و فرعی داشته باشد مشکلی ندارد، اما مازاد بر این را باید اجاره بدهد که بدین صورت نه خانه‌ای خالی می‌ماند و نه دولت مالیات می‌گیرد.

- شش و نیم میلیون مستاجر و یازده میلیون حاشیه‌نشین در کشور هستند و این‌طور نمی‌شود که خانه بسازی ولی این خانه‌ها را خالی نگهداری و به بازارعرضه نکنی که این قانون تا حدودی کمک می‌کند که خانه‌ها خالی نماند.

- در کشور‌های جهان قانون‌هایی بازدارنده‌ همانند قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و خانه‌های لوکس رایج است و در دنیا طوری پیش رفته است که مسکن جزء کالا‌های مصرفی است و نه سرمایه‌ای.

- مسکن همانند یک لوکوموتیوی است که اگر حرکت کند اقتصاد حرکت می‌کند و ارزبری هم به خارج از مرز‌ها ندارد چون تمام مصالح و نیروی کار در داخل موجود است که باید از آنها استفاده کرد.

- سوال این است که چیزی که در درون می‌شود تولید کرد چرا از آن استفاده نمی‌شود؟ در کشور ۱۶۵ میلیون هکتار زمین هست که فقط دو درصد از آن زیر ساخت شهر‌ها رفته است که متاسفانه همین اتفاق، تهیه مسکن را برای مردم سخت کرده است.

- قانون قبلی بازدارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود و صرفه‌ای برای هیچ کسی نداشت ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم ثمر بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول