اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جریمه قطع اشجار در محلات برخوردار تبدیل به بوستان تفریحی در نظام آباد شد

بوستان فرهنگی ورزشی ابریشم در منطقه 7 با هدف ارتقاء سرانه فضای سبز و افزایش کیفیت زندگی در محله نظام آباد به بهره برداری رسید.

جریمه قطع اشجار در محلات برخوردار تبدیل به بوستان تفریحی در نظام آباد شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مراسم بهره برداری از بوستان ابریشم در منطقه 7 با بیان این که یکی از مأموریت های شهرداری تهران در دوره کنونی، ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: بوستانی که امروز به بهره برداری می رسد، زمینی با نوعیت باغ بود که در گذشته مورد تصرف قرار گرفته بود و در آن مجموعه ای از خانه های فرسوده شکل گرفته بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران متذکر شد: این زمین به همت شهرداری منطقه، از محل منابع عوارضی که برای قطع اشجار در شهرداری دریافت می شود، خریداری شد و در سال گذشته در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفت و اجرای پروژه پس از تهیه طرح توسط خانم اشرفی در مدت 7 ماه انجام شد.

علی اکبری عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح بوستان ابریشم در محله نظام آباد، گام کوچکی برای ارتقاء زندگی در این محلات کم برخوردار تهران برداشته باشیم. 

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران شهرداری تهران برای ایجاد این فضای مفرح، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم علیرغم چالش ها و مشکلات جدی که در حوزه تأمین منابع درآمدی داشته و بدهی های قابل توجهی که از گذشته برایش به ارث رسیده است در تصمیمی استراتژیک به این نتیجه رسید که در مواجهه با پروژه های شهری تغییر رویکرد داشته باشد و از حوزه اجرای پروژه های بزرگ مقیاس نظیر اتوبان سازی، بزرگراه سازی و غیره به سمت اجرای پروژه های کوچک مقیاس مبتنی بر نیازهای واقعی ساکنان محلات برود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که رویکردهای صرفاً سخت افزاری موجب ارتقاء کیفیت زندگی نمی شود، متذکر شد: آنچه طی مدیریت شهری در دوره های گذشته نه تنها در شهر تهران بلکه در کل کشور مغفول مانده بود، توجه به اولویت های محلات و نیازهای واقعی محل زندگی مردم بود که ما در شورای اسلامی شهر تهران سعی کردیم در برنامه پنج ساله سوم و بخصوص در برنامه و بودجه سال 99، بودجه قابل توجهی را برای اجرای پروژه های کوچک مقیاس با رویکرد نرم افزاری معطوف به ارتقای کیفیت زندگی رقم بزنیم.
سالاری ضمن تشکر از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که هزار پروژه ای که به عنوان پروژه های کوچک مقیاس تعریف شده است بتواند در سال جاری به نتیجه برسد و نهضت ورود به پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات ادامه دار باشد و به عنوان الگویی قابل تعمیم و تسری برای سایر کلان شهرها و استان های کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
محمد جواد حق شناس نیز در این مراسم با یادآوری وضعیت نامناسب خانه های فرسوده و مخروبه و آسیب های اجتماعی شکل گرفته در این محدوده در سال گذشته، اظهار داشت: امروز وقتی این فضا را دیدم و مقایسه ای با وضعیت یکسال گذشته آن داشتم، انصافاً حالم خوب شد و از زحمات تمامی مسئولانی که برای شکل گرفتن این حال خوب در محله قدیمی و ارزشمند نظام آباد که شهیدان زیادی را برای دفاع از کشور تقدیم انقلاب کرده است، تشکر و قدردانی می کنم.
صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم از شهردار منطقه به دلیل پیگیری ایشان با کمک اعتبارات کمیسیون ماده 7 برای رفع معارض و تملک املاک این محدوده و همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای اجرای و بهره برداری از این پروژه با اعتبار کلی 10 میلیارد تومان از تملک تا اجرا، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به پائین بودن سرانه خدمات و فضای سبز در منطقه 7، بر اهمیت افزایش بوستان های محلی در این منطقه تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که بهره برداری از بوستان ابریشم در این محله بتواند گشایشی برای ساکنان محله در جهت گذران اوقات فراغت، بیرون آمدن از فضاهای کوچک خانه ها و آپارتمان ها، تعامل و گفتگو و ارتقاء کیفیت زندگی حاصل نماید.
عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر در محلات سرانه های خدمات شهری را ارتقاء دهیم، تمایل به نوسازی خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تأمین بودجه سال 99، تصریح کرد: امیدوار هستیم برای سال 1400 نیز این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم پروژه های کوچک مقیاس را با شدت و حدت بیشتری در سطح محلات کم برخوردار اجرایی کنیم.
سمیه حاجوی، شهردار منطقه 7 با بیان این که اولویت مهم مدیریت شهری، تأمین کسری سرانه های خدماتی است، خاطرنشان کرد: محله نظام آباد دارای کمترین سرانه فضای سبز در منطقه است، از این حیث اولویت را بر شناسایی باغات و تملک آن گذاشتیم و با حمایت اعضای شورای شهر، کمیسیون ماده 7 و سایر مسئولان امروز شاهد اتفاق خوبی در این محله هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول