اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کشف 25 تن چوب قاچاق در شهرستان لردگان

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان گفت: طی 4 ماهه نخست امسال 25 تن چوب قاچاق و 500 کیلوگرم ذغال از سودجویان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

کشف 25 تن چوب قاچاق در شهرستان لردگان

آیت حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 25 تن چوب قاچاق و 500 کیلوگرم ذغال از سودجویان در لردگان کشف و ضبط شد، اظهار داشت: این میزان کشفیات از یک انبار چوب و 20 خودروی توقیفی ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته حدود 30 تن چوب قاچاق و یک و نیم تن ذغال کشف و ضبط شد، افزود: در سال جای به جای گشت‌های تعقیب و گریز در جاده‌ها اکیپ‌های گشتی در مناطق مستعد قطع درختان جنگلی را افزایش دادیم و به نوعی حفاظت را به عرصه‌ها آوردیم.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری لردگان با بیان اینکه کاشت مجدد گونه‌های مختلف جنگلی از جمله بلوط را که از سال‌های گذشته قطع شده بود در اولویت قرار دادیم و کوره‌های ذغال را که در حال ساخت بود از بین بردیم، اضافه کرد: 52 درصد از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری در لردگان قرار دارد اما از لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی امکانات مناسبی جهت محافظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان نداریم.

حسنی با بیان اینکه از همه شهروندان لردگانی انتظار داریم که هر فردی یک جنگل‌بان و همیار طبیعت باشد و فرهنگ حفاظت از عرصه‌های جنگلی را در جامعه نهادینه کند، گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان با توجه به گستردگی جنگل‌ها و مراتع با کمبود نیرو و امکانات مواجه است.

انتهای پایان/68024/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول