اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نقش شوراهای شهرستان رشت مغفول مانده است/بی‌عدالتی در تحقق اعتبارات شهرستانی

در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با خبرنگاران از نقش مغفول شوراهای شهرستان انتقاد و به لزوم دعوت از اعضای شورای شهرستان رشت به جلساتی که با سرنوشت مردم شهرستان در ارتباط است تأکید شد.

نقش شوراهای شهرستان رشت مغفول مانده است/بی‌عدالتی در تحقق اعتبارات شهرستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عصر امروز در نشست با خبرنگاران در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک روز خبرنگار و با اشاره به مسؤولیت خطیری که رسانه‌ها بر عهده‌دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها در انعکاس کاستی‌ها و رفع مشکلات نقش بسزایی دارند و در شرایط فعلی حاکم بر جامعه نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

اعضای شورای شهرستان رشت منتخبین مردم از ۲۹۸ شورا 

ابراهیم اخوان با اشاره به منتخبین شورای شهرستان رشت گفت: اعضای شورای شهرستان  از بین ۲۹۸ شورای شهرستان انتخاب‌شده‌اند، اما متأسفانه ظرفیت این پارلمان همواره مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی به وظایف شورای شهرستان به‌طور مشخص اشاره‌شده است، تصریح کرد: اصل هفتم قانون اساسی کلیه شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری دانسته و استانداران، فرمانداران و بخشداران که از جانب دولت انتخاب می‌شوند ملزم به رعایت و احترام به قوانین مربوط به شوراها هستند.

خشکبیجار جزو ۷ شهر محروم کشور است

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به کمبود قیر مورد نیاز در گیلان اشاره کرد و گفت: متأسفانه کمبود قیر دغدغه بزرگی است که در شهرستان‌ها وجود دارد و باگذشت سه سال از زمان فعالیت شوراهای شهرستان رشت حتی یک کیلو قیر به برخی از شهرستان‌ها تعلق نگرفته است و برخی از شهرستان‌ها با کمبود شدید امکانات  مواجه هستند.

اخوان با انتقاد از وضعیت شهر خشکبیجار بیان کرد: متأسفانه به‌واسطه  کمبودهایی که در خشکبیجار وجود دارد این شهر جزو  هفت شهر محروم کشور است و این در حالی است که برخی از شهرهایی که حدود چند  سال از شکل‌گیری آن‌ها سپری‌شده است، از امکانات بسیار فراوانی برخوردار هستند و به‌واسطه بی‌توجهی نمایندگان ادوار مختلف به این مباحث و دغدغه‌ها ظلم بزرگی در حق شهرهایی همچون  خشکبیجار و غیره شده است.

انتقاد از وضعیت نامطلوب میدان ولی‌عصر خمام 

وی به وضعیت نامطلوب میدان ولی‌عصر خمام اشاره کرد و افزود: میدان ولی‌عصر بزرگ‌ترین میدان در مسیر خمام به انزلی است اما وضعیت این میدان بسیار نامطلوب و مایه شرمساری است.

۱۵۰ فوتی در حوادث جاده خمام به خشکبیجار

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت وضعیت جاده خمام به خشکبیجار را بسیار نامطلوب دانست و بیان کرد: بالغ‌بر ۱۵۰ نفربر اثر حوادث رانندگی در این جاده فوت کرده‌اند و بارها وعده‌های فراوانی درباره رفع مشکلات این جاده داده شد اما هیچ‌کدام تحقق پیدا نکرد.

اخوان با انتقاد از عدم دعوت از اعضای شورای شهرستان رشت در جلسات مربوط به فرمانداری افزود: متأسفانه در جلسات سطح شهرستان رشت از اعضای شورای شهرستان دعوت نمی‌شود و  فرمانداران و بخشداران توجه چندانی به این موضوع ندارند و بارها از این بابت گلایه کردیم.

تشکیل دبیرخانه شورای حل‌وفصل مشکلات در شورای شهرستان رشت

وی با اشاره به مصوبه‌ای مبنی بر تشکیل دبیرخانه شورای هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل‌وفصل مشکلات مابین شوراهای شهر و بخش گفت: این امر توسط شورای شهرستان رشت به تصویب رسید و مصوبه را برای تائید نهایی به فرمانداری رشت ارسال کردیم.

انتقاد از دریافت شهریه کامل توسط مراکز آموزشی

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا تصریح کرد: بسیاری از مراکز آموزشی به‌واسطه کرونا تعطیل شدند و یا به‌صورت مجازی آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند اما در این شرایط و روزهای کرونایی، مراکز آموزشی ازجمله مدارس غیردولتی و دانشگاه‌ها تمامی شهریه‌ها را تمام و کمال دریافت می‌کنند.

اخوان با بیان اینکه باید دریافت شهریه‌ها نسبت بر اساس وضعیت حضوری و غیرحضوری متفاوت باشد، گفت: رسانه‌ها باید از این بابت ورود کنند و نباید اجازه بدهیم که در این شرایط حاکم  به مردم بالأخص قشر ضعیف جامعه ظلم بشود.

مشکلات مالی در شهرداری‌های شهرستان رشت

وی با اشاره به وجود مشکلات مالی در شهرداری‌های شهرستان رشت افزود: تمامی شهرداری‌های شهرستان رشت با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند و عدم تخصیص اعتبارات و کاهش ساخت‌وسازها در بروز این مشکل نقش پررنگی داشته است.

تحقق درصد اندکی از اعتبارات استان گیلان

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه درصد اندکی از اعتبارات استان گیلان تحقق پیداکرده است، تصریح کرد: متأسفانه اعتبارات اندکی نیز که قرار است به شهرستان رشت تعلق پیدا کند بیشتر به  رشت اختصاص پیدا می‌کند و تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در بروز مشکلات در سطح شهرستان بسیار تأثیرگذار است و معتقدم باید به فراخور وضعیت مناطق به آن‌ها اعتبار  پیدا کند.

بی‌توجهی مسؤولان به تحقق شعار جهش تولید

اخوان با بیان اینکه تحقق شعار جهش تولید نیازمند عزم و اراده‌ای جدی است، افزود: برای تحقق شعار جهش تولید عزم و  اراده‌ای مشاهده نمی‌شود  مسؤولان نسبت به این مبحث بی‌توجه هستند.

وی با ابراز گلایه از عدم دعوت کارخانه‌داران به جلسات مربوط به جهش تولید افزود: بالغ‌بر ۱۵۰ جلسه با محوریت رونق و جهش تولید برگزارشده است اما حتی از یک کارخانه‌دار به‌منظور طرح مشکلات تولیدکنندگان  در این جلسات دعوت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عملکرد دولت تدبیر و امید را موردانتقاد قرارداد و گفت: دولت تدبیر و امید با عملکرد نامطلوبش ناامیدی را به مردم القا می‌کند.

بی‌توجهی به تخلف شهردار خشکبیجار 

اخوان با اشاره به وضعیت عجیبی که در شهرداری خشکبیجار در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ اتفاق افتاد، بیان کرد: شهردار وقت در آن سال‌ها تعداد ۶ فقره چک به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان را در وجه خودش صادر و مبلغ آن را برداشت کرد و این موضوع را به‌تمامی دستگاه‌های نظارتی اعلام کردم اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی از بابت این تخلف آشکار مشاهده نشده است.

انتهای پیام/۸۴٠٠۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول