اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش لبنان ورود یکی از سرکرد‌ه‌های آشوبگران را به پادگان‌های نظامی ممنوع کرد

ارتش لبنان طی دستوری، ورود «جرج نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش که هدایت آشوب‌های اخیر لبنان را بر عهده داشت به تمامی پادگاه‌های نظامی این کشور را ممنوع کرد.

ارتش لبنان ورود یکی از سرکرد‌ه‌های آشوبگران را به پادگان‌های نظامی ممنوع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان طی دستوری به تمامی نهادهای نظامی این کشور، اعلام کرد که ورود «جرج نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان و خانواده وی به تمامی پادگان‌های نظامی لبنان ممنوع است.

در این دستور تاکید شده است که تمامی پادگان‌های ارتش به محض دریافت این دستور باید آن را اجرا کنند.

انفجار بندر بیروت در هفته گذشته بهانه‌ای به برخی طرف‌ها در لبنان داد تا طی دو روز گذشته (شنبه و یکشنبه) آشوب‌هایی در این کشور به راه بیندازند و کنترل ساختمان برخی وزارتخانه‌ها را برای ساعاتی به دست بگیرند.

بر اساس گزارش‌ها، ارتش لبنان یک اقدام کودتاوار هماهنگ میان حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به سمیر جعجع) و سرتیپ بازنشسته «جرج نادر» را به شکست کشاند و نیروهای ارتش (شنبه هفته جاری) آشوبگران لبنانی را که کنترل ساختمان وزارت خارجه را در دست گرفته بودند، از این ساختمان بیرون کردند.

شکست این گام کودتاوار اختلافات گسترده‌ای میان حزب القوت و جرج نادر ایجاد کرده است.

نادر در برابر خواست ارتش لبنان برای پس دادن ساختمان وزارت خارجه که در اصل به خاطر خسارت‌های زیاد ناشی از انفجار بندر بیروت تخلیه شده بود، عقب‌نشینی کرد و این عقب‌نشینی منجر به عصبانیت سران حزب القوات شد. آنها جرج نادر را به اخلال در توافق دوجانبه متهم کردند زیرا قرار بود وی ساختمان وزارت خارجه را به عنوان مقری برای آشوبگران و تحرکات آنها حفظ کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول