اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حسان دیاب: تنها نجات کشور برای ما اهمیت دارد

نخست‌وزیر لبنان که منابع خبری امروز استعفای دولت او را گزارش دادند، درسخنرانی درباره تحولات اخیر این کشور صحبت کرد.

حسان دیاب: تنها نجات کشور برای ما اهمیت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی، شامگاه امروز (دوشنبه)، ‌از آغاز سخنرانی «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، حسان دیاب در این سخنرانی گفت: «فاجعه‌ای که در لبنان رخ داد، نتیجه فساد مزمن در کشور و مدیریت بود».

نخست‌وزیر لبنان در ادامه با بزرگ خواندن سیستم فساد در لبنان گفت که طبقه‌ای در این کشور مانع بهبود آن می‌شود.

دیاب ادامه داد: «ما در برابر فاجعه‌ای بزرگ قرار داریم و آن دسته گروه‌هایی که بر حفظ کشور اصرار داشتند، بایستی به احترام اندوه مردم همکاری می‌کردند».

وی همچنین گفت: «برخی تنها برایشان پیروزهای سیاسی و سخنان پوپولیستی اهمیت دارد. آنها بایستی از خودشان خجالت می‌کشیدند زیرا فسادشان این فاجعه را به وجود آورد. این افراد مصیبت حقیقی مردم لبنان هستند؛ اما آنها به اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ توجه نکردند این اعتراضات علیه آنها بود؛ اما آنها این را نفهمیدند. آنها تلاش کردند تقصیراتشان را به گردن دولت بیندازند و مسئولیت فروپاشی را به دولت تحمیل کنند».

حسان دیاب گفت: «تمام آنچه برای ما مهم است، نجات کشور است و ما در این راستا متحمل مشقت‌های بسیاری شدیم؛ اما با این حال، این جار و جنجال‌ها متوقف نشده است». 

وی ادامه داد: «میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی وجود دارد که طبقه‌ای حاکم بر مفصل‌های کشور از آنها حفاظت می‌کند. آنها حقایق را وارونه جلوه دادند و گناهان بزرگی انجام دادند زیرا می‌دانستند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه».

دیاب در پایان اظهاراتش گفت: «امروز استعفای خود را این دولت را اعلام می‌کنم. خداوند لبنان را حفظ کند».

منابع خبری ساعاتی پیش به نقل از  «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان خبر استعفای دولت لبنان را اعلام کرده بودند و قرار بود حسان دیاب این خبر را رسما ساعت ۲۱ به وقت ایران اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول