اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کرونا در کمین مسافران تاکسی‌های دهدشت

بی‌توجهی برخی تاکسیداران دهدشت به رعایت اصول بهداشتی خطر شیوع کرونا بین مردم را بیشتر کرده است.

کرونا در کمین مسافران تاکسی‌های دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک این روزها حرف اول و آخر را در مقابله با بیماری کرونا می‌زند.

در حالی که سایه این ویروس منحوس با گذشت بیش از پنج ماه همچنان زندگی مردم را به چالش کشیده اما برخی هنوز به دستورالعمل‌های بهداشتی برای رهایی از ابتلا به آن پایبند نیستند و اعتقادی ندارند.

کارشناسان بهداشت می‌گویند ویروس به راحتی از طریق سطوح و عدم فاصله مناسب منتقل می‌شود مخصوصا در محیط بسته و کوچک ناوگان حمل و نقل که مسافتی هم طی می‌شود خطر سرایت ویروس بیشتر می‌شود.

اوایل ورود کرونا در دهدشت مردم، کسبه و اقشار گوناگون با حساسیت و ترس خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی مورد تأکید متولیان بهداشت و درمان کرده و جز در مواقع ضرورت حتی از خانه خارج نمی‌شدند.

با کم‌رنگ شدن فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند شدن این طرح اما زندگی مردم کم کم به حالت عادی برگشت و دیگر استرس ناشی از مبتلا شدن در ظاهر آنها مشاهده نمی‌شود.

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری برای تردد نیاز ضروری شهروندانی است که به خاطر نداشتن خودروی شخصی باید روزانه برای انجام کارهای روزمره از آن استفاده کنند.

 

با اینکه قرار بود تا پایان محدودیت‌ها تعداد مسافران تاکسی‌ها به دو نفر در عقب کاهش پیدا کند ولی تاکسی‌های بسیاری در مسیرهای کوتاه دهدشت حاضر نیستند با سه مسافر حرکت کنند و تا تکمیل ظرفیت در ایستگاه می‌مانند.

این در حالی است که طول مسافت از ایستگاه تا مقصد در همه مسیرهای شهر کوتاه بوده و تاکسی‌ها می‌توانند به جای اتلاف وقت برای تکمیل مسافر همان مسیر را دو بار طی کنند.

کبری صمیمی یکی از مسافرانی که روزانه از تاکسی مسیر 180 دستگاه استفاده می‌کند به فارس گفت: به خاطر گرمای هوا مجبور به استفاده از تاکسی هستم ترس ابتلا به کرونا در تاکسی هر روز با من است.

مسافر دیگری که ژل ضدعفونی همراه داشت تصریح کرد: فضای تاکسی مکان آلوده‌ای است که به راحتی ویروس در آن منتقل می‌شود و نباید بیش از دو مسافر در عقب سوار کنند.

 

مرد میانسالی که برای رفتن به درمانگاه تأمین اجتماعی جلوی تاکسی را برای نشستن انتخاب کرده بود، گفت: هر وقت بخواهم از تاکسی استفاده کنم صندلی جلو می‌نشینم چون عقب سه مسافر سوار می‌کنند و خطرناک است.

یک راننده تاکسی در پاسخ به اینکه چرا شرایط کرونایی را در نظر نمی‌گیرد، بیان داشت: ما هم دوست داریم به خاطر سلامتی خود و مردم رعایت کنیم ولی اوضاع اقتصادی باعث می‌شود برای کسب و کار هر مشکلی را با جان بخریم.

راننده دیگری پایین بودن توان مالی را دلیلی برای سوار کردن چهار مسافر دانست و افزود: اگر کرایه نفر سوم را مسافران تقبل کنند با سه مسافر حرکت می‌کنم.

سید لطف‌الله درخشان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:همه موارد لازم برای مقابله با کرونا به رانندگان اعلام شد.

رئیس تاکسیرانی و حمل و نقل درون شهری دهدشت گفت: به رانندگان اعلام کردیم دو مسافر عقب و یک مسافر جلو سوار کنند.

وی با بیان اینکه در صورت تخلف از این دستورالعمل با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: به تعدادی از رانندگانی که رعایت نکردند تذکر لازم داده شد.

درخشان گفت: کسادی کاسبی باعث شده برخی رانندگان به رعایت اصول مقابله با کرونا پایبند نباشند این قشر هم مشکلاتی دارند که نیازمند توجه است.

به گزارش فارس، حس مسؤولیت‌پذیری در دوران کرونایی و رد شرایطی که باید نحوه زندگی در سایه این ویروس مرگبار را بیاموزیم و تذکر به افرادی که اصول بهداشتی مقابله با کرونا را نادیده می‌گیرند به تدریج فرهنگ داشتن یک زندگی ایمن تا پایان بیماری را رواج خواهد داد.

 

انتهای پیام/82016

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول