اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شورای پنجم در سال چهارم/ چه کسی سکاندار شورا می‌شود؟

طبق تقویم شوراهای شهر در آینده نزدیک، انتخابات هیأت رئیسه برای سال آخر برگزار خواهد شد و این بار هیأت رئیسه با حضور اعضای جدید برگزار می‌شود.

شورای پنجم در سال چهارم/ چه کسی سکاندار شورا می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یکم شهریورماه سال 1396 بود که مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

شورایی که برخلاف سایر ادوار کاملا مردانه بود و انتظار می‌رفت که حواشی این دوره به علت این ترکیب کمتر از سایر دوره‌ها باشد.

همین شورای مردانه در حضور مسؤولان استانی، قسم یاد کردند که در حفظ امانت و انجام وظایف خود و خدمت به مردم در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارند در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام کنند.

در حاشیه شورا

امروز سه سال از زمانی که اعضای شورای شهر قسم خدمت‌رسانی یاد کردند می‌گذرد، سه سالی که برخلاف تصورات کم حاشیه هم نبود.

از ابتدای انتخاب شهردار گرفته تا مشاوران شهردار، حواشی مربوط به جذب نیرو و واگذاری نیروهای فضای سبز و امور شهر به بخش خصوصی، سفر برخی از اعضای شورای شهر به ژنو تا تغییر مسیر اتوبوس‌های درون شهری و ... موضوعاتی است که هنوز هم پرونده آن بسته نشده و همچنان مباحثی در این باره وجود دارد.

اما همه این حواشی در برابر اتفاقات و حواشی سال سوم شورای شهر زنجان هیچ است، ماجراهای تمام نشدنی شورای شهر زنجان در سال سوم از آنجایی شروع شد که دی‌ماه سال قبل شهردار زنجان و یکی از اعضای شورا به همراه یک شهردار منطقه بازداشت شدند.

بازگشت به صحن شورا ممنوع!

پرونده بازداشتی که به همین جا ختم نشد و تا اسفندماه ادامه پیدا کرد و همین موضوع موجب شد که برای چهار عضو از شورای 9 عضوی قرار نظارت قضایی یعنی ممنوعیت از حضور در شورا صادر شود.

پس از این موضوع به ترتیب آرای کسب شده، مراسم تحلیف اعضای جدید برگزار و تقریبا نیمی از شورا عوض شد و یک خانم به ترکیب مردانه شورا اضافه شد.

امروز شورا با حضور آقایان عباس راشاد، کاظم افشارچی، احمد نصیری، رحمان احمدی، امامعلی دادخواه اعضای قدیمی و منصور مرادلو، رزاق محمدی، اکبر اوصالی و سرور رحیما  زنجانی اعضای جدید فعالیت دارد.

هفت نفر از اعضای شورای شهر به خاطر استعفای دو نفر از اعضای شورای قبلی عضو رسمی هستند و دو عضو علی‌البدل دیگر به صورت موقت فعالیت دارند تا پرونده دو عضو دیگری که قرار نظارت قضایی برای آنها صادر شده است، تعیین تکلیف شود.

طبق تقویم انتخابات هیأت رئیسه شوراهای شهر در آینده نزدیک برای سال آخر برگزار خواهد شد و قرار است بار دیگر ترکیب عوض شود.

انتخابات هیأت رئیسه در موعد قانونی برگزار می‌شود

فرماندار زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر زنجان در موعد قانونی یعنی شهریورماه برگزار می‌شود.

رضا عسگری گفت: علت اینکه سال گذشته انتخابات هیأت رئیسه برگزار شد، استعفای رئیس شورا بود و الان هم باید انتخابات طبق قانون برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق قانون انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر به صورت سالانه برگزار می‌شود، گفت: طبق قانون شورا به سال آخر رسیده است و در آینده نزدیک انتخابات هیأت رئیسه برگزار خواهد شد.

عباس راشاد با بیان اینکه تلقی بنده این است که انتخابات شورا برگزار خواهد شد، اضافه کرد: معمولا در 6 ماهه نخست هر سال انتخابات هیأت رئیسه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه زمان شروع شوراها خواهد بود، افزود: این مراسم احتمالا شهریورماه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اولویت‌های شورای شهر در زمینه فعالیت‌های شهری گفت: یکی از اولویت‌های شورا پایان سبزه‌میدان در موعد مقرر شده است و این موضوع به پیمانکار نیز تأکید شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سبزه‌میدان در مجموع قابل قبول است، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه سبزه‌میدان در جبهه‌های مختلف متفاوت است و البته از چند هفته قبل فعالیت در پروژه سبزه‌میدان به صورت 24 ساعته خواهد شد.

راشاد همچنین یکی از اولویت‌های شورا را ساماندهی وضعیت آسفالت عنوان کرد و گفت: این موضوع مورد انتقاد شهروندان بوده و موجب نارضایتی آنها شده است که در تلاش برای حل این مشکل هستیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول