اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جمشیدیان: نویدکیا حکم مجیدی را در سپاهان دارد/این تیم با قلعه نویی همیشه مدعی بوده است

هافبک اسبق سپاهان گفت: هنوز گرفتن سهمیه دست سپاهان است و دور از دسترس نیست.

جمشیدیان: نویدکیا حکم مجیدی را در سپاهان دارد/این تیم با قلعه نویی همیشه مدعی بوده است

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شکست سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی اظهار داشت: این بازی به خاطر دیدار هفته قبل، حواشی و حساسیت‌های زیادی هم در بیرون زمین و هم در داخل زمین داشت و هر دو مربی می‌دانستند حکم این را دارد که شاید نیمکت خودشان را از دست بدهند.

جمشیدیان افزود: همان اتفاقی که چند روز پیش در بازی قبلی این دو تیم رخ داد در این بازی هم رخ داد. عمق دفاع سپاهان جایی بود که استقلال برای آن برنامه ریزی کرده بود و از همین نقطه خصوصاً با حرکات قائدی و فضاسازی‌هایی که انجام داد سعی کرد مدافعان میانی سپاهان را از جای خودشان خارج کند، هافبک‌های استقلال از این مساله استفاده کردند و به فضای خالی تیم سپاهان وارد شدند. 

وی تصریح کرد: آن‌ها به یک پنالتی رسیدند و موقعیت های خوبی هم داشتند. هرچند دو تیم نفراتی را هم در اختیار نداشتند. در مجموع حدود 10 روز پیش سپاهان فوتبال خیلی بهتری بازی کرد و در نیمه دوم کاملاً سوار بود اما شب گذشته چیز خاصی نداشت. به خصوص در نیمه دوم و زمانی که گل دوم را دریافت کرد یک حمله خطرناک هم روی دروازه استقلال نداشت و می‌توان گفت بعداز گل دوم تسلیم شد.

جمشیدیان در مورد حضور امیر قلعه‌نویی در کنار سپاهان برخلاف بازی گذشته که بسیاری آن را برگ برنده زردپوشان در این مسابقه می‌دانستند، گفت: به نظر من ریکاوری روحی و روانی خوبی در فاصله‌ای که بین دو بازی لیگ و حذفی وجود داشت صورت نگرفت. دلیل آن هم شکست مقابل تیم نساجی بود. در آن بازی سپاهان بازی خوبی انجام داد،  5 بار به تیرک زد و موقعیت های زیادی هم داشت اما در نهایت باخت. 

وی افزود: وقتی شما به یک تیم 10 نفره می‌بازید و چند روز بعد هم مقابل یک تیم نیمه پایین جدول شکست می‌خورید، تیم‌تان وارد یک فشار روانی گسترده می‌شود. این مساله هم در کادر فنی و هم در بازیکنان سپاهان وجود داشت. هواداران سپاهان از شرایط تیم‌شان راضی نیستند. این فشارها جمع شدند و آن‌ها نتوانستند از زیر بار این فشارها به خصوص دست دادن جایگاه دوم جدول خارج شوند. خصوصاً اینکه در بازی جام حذفی مجدداً با یک پنالتی یک بر صفر عقب افتادند. آن‌ها انگیزه‌های سابق را نداشتند و تقریباً‌ از دقیقه 60 بازی تسلیم شده بودند. 

هافبک اسبق سپاهان در مورد دادن بازوبند کاپیتانی به امید نورافکن اظهار داشت: یکسری مسائل داخل تیم اتفاق می‌افتد که کسی اطلاع ندارد و ممکن است خیلی محرمانه و شخصی باشد. اما در کل به نظر من یک حرکت نمادین بود. این اتفاق در فوتبال ما عرف است و به یکسری از بازیکنان که مقابل تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند  برای دادن روحیه و انگیزه بیشتر، بازوبند کاپیتانی می‌دهند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم این کار بیشتر نمادین بوده نه اینکه امید نورافکن به عنوان لیدر تیم وارد زمین شود. قلعه‌نویی قطعاً قصد داشته یک شوک روانی مثبت را به تیم بدهد نه اینکه خودش بخواهد به جنجال‌ها و درگیری‌ها دامن بزند.

جمشیدیان در مورد اینکه شایان مصلح دوباره در تقابل با استقلال یک پنالتی داد، عنوان کرد:‌ قطعاً طی این یکی دو هفته اخیر بیشترین فشار را در فوتبال ما این بازیکن احساس کرده و بخشی از این مساله هم به خود او برمی‌گردد. وقتی که توپ در حال دور شدن از دروازه و مهاجم حریف پشت به دروازه است مدافعان باید با احتیاط بازی کنند. من به درستی یا نادرستی پنالتی کاری ندارم.

وی ادامه داد: مدافعی که در حد سپاهان و پرسپولیس و حتی تیم ملی است، وقتی مهاجم در حال دور شدن از دروازه است و به سمت خط خود می‌رود چه ایرادی دارد یک قدم فاصله بگیرد و اجازه بدهد از محوطه جریمه دور شود؟

وی ادامه داد: این مساله  را به پای بی‌احتیاطی مدافع می‌گذارم. مدافعان باهوش وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرند هیچ وقت این ریسک را نمی‌کنند که کوچک‌ترین برخوردی با حریف داشته باشند. آن هم برابر مهاجمانی مثل مهدی قائدی که جثه کوچک و وزن کمی دارند و مسلماً شیرجه زدن آنها خیلی نمایان است. نباید به داور این اجازه را بدهیم که حتی اشتباه کند. البته شاید هم پنالتی درست باشد و من به این موضوع کاری ندارم. شایان مصلح هم در آن بازی و هم در این بازی بی‌احتیاطی کرد. او می‌توانست مدارا کند تا این اتفاقات نیفتد.

جمشیدیان در مورد اینکه آیا سپاهان می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد، گفت: بله، با توجه به نتایجی که در لیگ به دست آمد و به خصوص تساوی تیم فولاد، سپاهان یک بازی 6 امتیازی با شهرخودرو دارد. فکر می‌کنم هنوز گرفتن سهمیه دست خودشان است و دور از دسترس نیست اما ریکاوری تیم بعد از سه باخت پشت ‌سر هم، بزرگترین دغدغه و مهمترین کار است. 

وی در مورد استعفای امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری سپاهان عنوان کرد:‌ این اتفاق واقعاً غافلگیرکننده بود. تا آنجا که من می‌دانم غیر از یک دوره کوتاه با ملوان سابقه نداشته که او استعفا بدهد. به نظرم حضور قلعه‌نویی در سال گذشته در سپاهان باعث شده این تیم دوباره به یکی از قدرت‌های فوتبال ایران شود. امسال برنامه سپاهان گرفتن حداقل یک جام از چهار جام طی دو فصل بود. تصور باشگاه و امیر قلعه‌نویی این بود که می‌توانند نتایج بهتری بگیرند اما آنطور که فکر می‌کردند، نشد. هر چند سپاهان در مدت حضور امیر قلعه نویی همیشه جزو مدعیان بوده است.

هافبک اسبق سپاهان تصریح کرد: در هفته‌های گذشته فشار بسیار سنگینی از طرف هواداران سپاهان به او وارد شد و به خاطر نتایج و خیلی اتفاقات دیگر چاره‌ را در این دید که شرایط را تغییر بدهد. بعید می‌دانم سپاهان فرد دیگری را به کادر فنی اضافه کند و فکر می‌کنم با همین مربیان کار را به پایان می‌رساند.

وی در مورد اینکه فکر می کند،  ممکن است محرم نویدکیا در بازی‌هالی باقی‌مانده روی نیمکت‌ سپاهان بنشیند، گفت: در فوتبال دنیا می‌بینیم که رو به جوانگرایی آورده‌اند و مربیانی مانند پیرلو، لمپارد و سولسشایر روی نیمکت‌های تیم‌های بزرگ می‌نشستند. در ایران هم خیلی از باشگاه‌ها این کار را شروع کرده‌اند. مثلا در استقلال فرهادی مجیدی روی نیمکت تیم نشسته است.می‌توان گفت محرم نویدکیا هم حکم فرهاد مجیدی را در سپاهان دارد ولی قطعاً برای این دو بازی امکان استفاده از او نیست. زمان خیلی کم است و فکر نمی‌کنم اصلاً نیازی به این کار باشد.

جمشیدیان ادامه داد: اگر سپاهان بخواهد تغییراتی را انجام بدهد، براساس آن شناختی که از این باشگاه داریم این کار برای فصل بعد خواهد بود. سپاهان می‌تواند دو بازی آینده را با همین مربیان به سرانجام برساند. کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم گام بلندی برای سپاهان خواهد بود و نبود آن ممکن است باشگاه سپاهان را دچار ضرر کند. فکر نمی‌کنم برای دو بازی محرم نویدکیا یا هر سرمربی دیگری مدنظر باشد اما محرم می‌تواند یکی از گزینه‌های فصل آینده هدایت تیم باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول