اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| احیای 8 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال با راه‌اندازی مجدد ۴۶۸ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، زمینه بازگشت به کار و تثبیت اشتغال ۸ هزار و ۵۰ نفر فراهم شده است.

فارس من| احیای 8 هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «آیا مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده از مسکن و ازدواج مهمتر نیست؟» خواستار توجه بیشتر دولت به موضوع اشتغال زایی برای جوانان شده بودند.

در این مورد محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرک ها و نواحی صنعتی، احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و بسترسازی برای توسعه و گسترش صادرات محصولات و خدمات تولیدی شاخص ترین برنامه های اولویتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال ۹۹ به شمار می‌آیند.

وی افزود: در حال حاضر 45 هزار 912 واحد صنعتی و کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال هستند که زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را فراهم کرده اند.

صالحی‌نیا مجموع سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۵۷۱ شهرک صنعتی مصوب ۵۰۰ شهرک در حال بهره برداری و از ۴۲۴ ناحیه صنعتی ۳۲۲ ناحیه بهره برداری شده است.

وی تعداد شهرک های فناوری مصوب در کشور را ۷ مورد عنوان کرد که 6 مورد از این شهرک ها در حال بهره برداری هستند و همچنین از تصویب ۹ منطقه ویژه اقتصادی خبر داد که 3 مورد از آنها در حال بهره برداری است.

صالحی نیا خوشه های صنعتی شناسایی شده در کشور را ۴۹۵ مورد اعلام کرد و از ۱۸ مورد پروژه امکان سنجی توسعه خوشه های در دست اجرا خبر داد.

وی گفت: هم اکنون پروژه های امکان سنجی توسعه خوشه های خاتمه یافته ۱۷۹ مورد است و پنج مورد نیز در مرحله مطالعه شناختی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۶۳ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول