اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خریداری ۲۳۰ هزار لیتر الکل برای تهیه مواد ضدعفونی / صدور ۵ مجوز موقت برای تولید تجهیزات پزشکی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۳۰ هزار لیتر الکل خریداری و به شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی کننده دست تحویل شده است.

خریداری ۲۳۰ هزار لیتر الکل برای تهیه مواد ضدعفونی / صدور ۵ مجوز موقت برای تولید تجهیزات پزشکی

عطاالله حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به اقدامات و عملکرد معاونت غذا و داروی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰۰ مورد بازرسی از سطح داروخانه‌ها صورت گرفته است، افزود: ۲۰۰ مورد بازرسی از شرکت های توزیع و پخش تجهیزات پزشکی، ۲۲۴ مورد سهمیه‌های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو و ۱۱۹ مورد سهمیه‌بندی موجودی فعلی اقلام مذکور   پیگیری شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ هزار  لیتر الکل  در استان خریداری و  به شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی کننده دست تحویل داده شده است.

حیدری از ۴۰۶ موردبازرسی از کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۵۲ هزار و ۵۰۰ عدد بطری مواد ضدعفونی کننده دست در ادارات و شهرستان‌ها  توزیع شده است.

وی از دریافت اهداء دارو توسط اتحادیه میهنی کردستان عراق شامل۲ هزار و ۲۵۰ بسته آزیترومایسین و یک هزار و ۵۰۰  بسته ۱۰ عددی هیدروکسی کلروکین خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تهیه و تحویل  هفت هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی ، تصریح کرد: بیش از سه هزار لیتر الکل تهیه و در مراکز پزشکی استان توزیع شده است.

صدور ۵ مجوز موقت برای تولید تجهیزات پزشکی

حیدری تصریح کرد: پنج مورد مجوز موقت به اشخاص حقیقی یا حقوقی در راستای تولید تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای مقابله و پیشگیری با کرونا ویروس در این ایام صادر شده است.

وی در ادامه بررسی مواد ضدعفونی کننده موجود در سطح عرضه توسط آزمایشگاه معاونت غذا و دارو را از دیگر اقدامات این معاونت در ایام شیوع کرونا در استان عنوان کرد.

تامین ۲۶۰۰  لیتر  مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی از محل خیرین 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر  مواد ضد عفونی کننده بیمارستانی از طریق خیرین تأمین و به بیمارستان‌های استان تحویل داده شد.

حیدری با اشاره به تحویل ۳۵۰ میلیون تومان وجه نقد از محل خیرین  برای تامین دارو برای بیماران مبتلا به  کرونا، افزود:  تجهیزات پزشکی به ارزش یک هزارو ۷۰۰  میلیون تومان از طریق خیرین شامل ونتیلاتور پرتابل ۱۰ دستگاه، تب سنج لیزری ۱۹ دستگاه، پالس اکسی متر ۱۱۲ دستگاه و تخت تاشو بیمارستان صحرایی ۵۰ عدد خریداری و به معاونت درمان دانشگاه تحویل داده شد.

تحویل ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی 

وی تصریح کرد: پیگیری، تهیه و تحویل انواع ماسک به مراکز درمانی جمعاً بالغ بر 2 میلیون عدد از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

به گفته این مقام مسئول، ۵۳ هزار و ۸۴۶ عدد انواع مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح از طریق شرکت‌های پخش تامین و در داروخانه های استان توزیع شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در این ایام  ۱۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده دست برای مراکز درمانی و ۶۰۰ لیتر الکل برای معاونت بهداشتی تامین شده است.

خرید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد دستکش برای مراکز درمانی 

وی خاطرنشان کرد : برابر درخواست مراکز درمانی بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار عدد دستکش از انواع مختلف جهت مراکز درمانی خریداری شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: ۳۷ هزار عدد ماسک سه لایه جهت بهداری سپاه استان و ۵۰ هزار عدد برای معاونت بهداشتی دانشگاه خریداری شده است.

حیدری همچنین از خرید  چهار میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک، دستکش و شیلد جهت معاونت آموزشی و دانشکده ها  با مبلغی بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار عدد ماسک به کلینیک ویژه اهدا شده است، اضافه کرد: بیش از پنج هزار عدد ماسک هم به دانشکده اهدا شده است‌.

طبق اظهارات حیدری، ۳۹ مورد کارتریج هموپرفیوژن  به  ارزش ۳۶۰ میلیون تومان توسط خیرین خریداری و  به بیمارستان توحید تحویل داده شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان اظهار داشت: مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان جهت خرید داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی بخش ویژه در استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول