اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

جلوگیری از حفاری غیرمجاز در روستای ژاله زهک و دمبیگان قصرقند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای یگان حفاظت با همکاری مردم محلی از ورود حفاران غیرمجاز به مناطق تاریخی در روستای ژاله زهک سیستان و دمبیگان قصرقند جلوگیری کردند.

جلوگیری از حفاری غیرمجاز در روستای ژاله زهک و دمبیگان قصرقند

علی اکوان امروز در گفت‌وگو با خبنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  نیروهای یگان حفاظت با همکاری مردم محلی از ورود حفاران غیرمجاز به مناطق تاریخی در روستای ژاله زهک سیستان و دمبیگان قصرقند جلوگیری کردند.

وی گفت: با توجه به سرعت بالای نیروهای یگان حفاظت و مردم محلی در هر دو مورد حفاری نافرجام بوده و متخلفان با دیدن نیروهای یگان حفاظت اقدام به فرار کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: ادوات حفاری متخلفان ضبط و مراحل قانونی موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل  میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در حال پیگیری است.

وی گفت: شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را به شماره ۰۹۶۶۲ اعلام کرده تا نیروهای یگان حفاظت پس از تایید صحت و سقم گزارش با هماهنگی و دستور قضایی با متخلفان برخورد کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول