اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آزادی 46 زندانی با همکاری بنیاد مستضعفان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از آزادی 46 زندانی با همکاری بنیاد مستضعفان خبر داد.

آزادی 46 زندانی با همکاری بنیاد مستضعفان

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جمعیت کیفری زندان‌های استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته که این کاهش نتیجه تعامل سازنده زندان‌های استان با مسؤولین قضایی و تعیین تکلیف زندانیان مالی به ویژه مهریه و همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توسط قضات استان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان تعداد محکومین حبس الکترونیکی استان را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرد که در مقایسه با آمار کشوری وضعیت استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مهمترین دستاورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توسط قضات کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوده  که شرایط لازم برای انجام دقیق طبقه بندی زندانیان را در پی داشته است.

وی در ادامه از آزادی ۴۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی با همکاری بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: با عنایت به پیگیری‌های ریاست سازمان  زندان‌های کشور و موافقتنامه صادره با بنیاد مستضعفان، با همکاری این نهاد و ستاد دیه و همچنین  پیگیری مجدانه مددکاران زندان‌های استان نجان این اتفاق رخ داده است.

جوادی ادامه داد: در همین راستا برای اخذ رضایت، زمینه آزادی 46 نفر از زندانیان جرائم  غیرعمد و مالی با مجموع ۵۵ میلیارد ریال فراهم  شده و طی جشنی که به همین مناسبت برگزار شد تعدادی از این افراد آزاد و زمینه آزادی مابقی نیز فراهم شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: همچنین به مناسبت عید غدیر، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان سادات فراهم و تعدادی نیز به مرخصی اعزام شدند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول