اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

در خرید اینترنتی ماسک مراقب شگرد جدید کلاهبرداران باشید

رئیس پلیس فتا بوشهر از شیوه جدید کلاه‌برداران سایبری با ارسال پیامک لینک جعلی پرداخت وجه برای دریافت ماسک برخی از سامانه‌های الکترونیک خبر داد.

در خرید اینترنتی ماسک مراقب شگرد جدید کلاهبرداران باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از شیوه جدید کلاه‌برداران سایبری با ارسال پیامک لینک جعلی پرداخت وجه برای دریافت ماسک برخی از سامانه‌های الکترونیک خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقلام و کالاهای بهداشتی که در این ایام خاص و به جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ویروس، مورد نیاز ضروری مردم است، ماسک‌های استاندارد، با کیفیت و با قیمت مناسب هست.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه کرد: اخیراً از طریق سامانه مؤسسه دانش‌بنیان، برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در آدرس اینترنتی hastinja.com، ماسک‌های سه لایه با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌شود.

سرهنگ قاسمی بیان داشت: خریداران با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام استان، شهر محل سکونت و کدملی و شماره همراه خود می‌توانند نزدیکترین محل توزیع به محل زندگی خود که در سامانه تعریف شده به‌همراه زمان توزیع را انتخاب و در ادامه به درگاه اینترنتی هدایت که با پرداخت وجه مورد نظر، سفارش آنها ثبت و در تاریخ و محل یاد شده نیز بصورت حضوری مراجعه و ماسک‌های سفارش داده را پس از احراز هویت، تحویل بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: در همین خصوص گزارشاتی واصل شده که عده‌ای مجرم سایبری با طراحی لینک‌های جعلی مشابه و ارائه آدرس‌های غیرواقعی جهت توزیع ماسک، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمایند.

سرهنگ قاسمی هشدار داد: کلاه‌برداران سایبری نیز از عدم آگاهی بسیاری از کاربران استفاده کرده و با شگردهای جدید سعی بر فریب کاربران و سرقت اطلاعات حساب بانکی آن داشته و در جدیدترین شیوه‌های کلاه‌برداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی در این خصوص اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: صرفاً از طریق آدرس‌های اینترنتی که از طریق سایت رسمی سازمان یا ارگان متولی یا از طریق رسانه‌های معتبر مثل صداوسیما تبلیغ می‌گردد اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خود نمایند.

وی تأکید کرد: حتماً از رمزهای دوم پویا و یکبار مصرف برای پرداخت وجوه مورد توافق استفاده کرده و از بازکردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و معمولاً از منابع نامعتبر منتشر می‌شود تحت هر عنوانی، خودداری شود تا خدای ناکرده مجرمین سایبری به محتویات و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکنند.

وی از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی https دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناسی و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.

قاسمی بیان داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@  در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول