به گزارش سرویس شهرستانهای خبرگزاری فارس از لامرد، محمدرضا باقری فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه جز زیرساختهاى هر توسعه اى است که باید وجود داشته باشد و امروز اتفاقات بسیار مهم صنعتى در لامرد و مُهر رخ داده است که این دو شهرستان صنعتى شده اند و همه کسانى که سرمایهگذارى مى کنند باید به کمک وزارت راه و شهرسازى بیایند.
وی افزود: محور پارسیان- لامرد- خنج- جهرم- شیراز به عنوان مسیر دوم شیراز- عسلویه انتخاب شده است که هم شاهد کاهش مسافت خواهیم بود و هم از نظر پدافند غیرعامل انتخاب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به طرح احداث تقاطع منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: هزینه ساخت تقاطع جلوى منطقه ویژه اقتصادى لامرد، نیازمند اعتبار ٤٠ الى ٥٠ میلیارد تومانى است که اعتبارات ما جوابگوی این پروژه نیست.
باقری فرد خاطرنشان کرد: احداث کمربندى در لامرد نیز هزینه بر است چون باید مسیرهایى که در کمربندى قرار دارد تملک شود که در این راستا پیش از این نیز توافقنامهاى با شهردارى و شوراى شهر لامرد داشتیم که اجرایى نشد و با طرح منطقه ویژه اقتصادى نیز شدنى نیست.
وی با بیان اینکه تنها با اعتبارات وزرات راه و شهرسازى پروژههاى راه لامرد به سرانجام نمى رسد، تصریح کرد: باید همه مشارکت داشته باشند تا پروژهها بر اساس اولویت بندى به بهرهبردارى برسد مانند محور فرودگاه لامرد تا منطقه ویژه اقتصادى لامرد قطعا حادثه خیز است و حوادث تلخى رخ خواهد داد زیرا روزانه تریلىهاى زیادى از این مسیر تردد خواهند داشت.
باقری فرد اضافه کرد: ساخت آزاده راه لامرد- پارسیان حداقل ٥ سال زمان میبرد و در صورتى که ایمیدرو و دیگر شرکتهاى بزرگ نیز کمک کنند، زودتر به بهره بردارى برسد.
وی در خصوص تونل شهید باقری نیز گفت: سیستم روشنایی تونل شهید باقرى موقت است که ٣ بار مناقصه برگزار شده اما در حال حاضر بالاى ٤٠ میلیارد تومان هزینه روشنایى است و مجوز تردد تونل از شوراى ترافیک استان دریافت کردیم و هنوز هم پیمانکار تونل ٤٠ میلیارد تومان دیگر مطالبه دارد.
انتهای پیام/ س