اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نیاز مراکز درمانی خوزستان به همه گروه‌های خونی

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: بیمارستان‌ها به تمامی گروه‌های خونی بویژه گروه‌های منفی احتیاج دارند.

نیاز مراکز درمانی خوزستان به همه گروه‌های خونی

عبدالعزیز فقهی مدیرکل انتقال خون خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در خانه ماندن مردم در ایام کرونا، گرمای هوا و کاهش ساعت ادارات از مواردی است که موجب کاهش ارتباط سازمان انتقال خون با مردم شده است.

وی افزود: بر اساس دلایل مطرح شده با کمبود خون مواجه شدیم که با اعلام این موضوع، مردم بویژه گروه‌های جهادی، معلمان و بسیجیان به کمک سازمان انتقال خون آمدند و دوباره سطح اهدا خون از میزان خوبی برخوردار شد.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: شاهد اجرای نذر اهدا خون بصورت گروهی در سازمان انتقال خون هستیم و به زودی کمبودهایی را که از قبل بوجود آمده جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام گروه‌های خونی بویژه گروه‌های خونی منفی مورد نیاز بیمارستان‌ها است.

فقهی تصریح کرد: کسانی که به کرونا مبتلا شده‌ بودند و در حال حاضر در سلامت کامل بسر می‌برند می‌توانند با اهدا پلاسما خون خود به روند درمان و بهبود بیماران کرونایی که ظرفیت‌های آن در خوزستان فعال است، کمک کنند.

وی بیان کرد: اهدا پلاسما مشکلی برای اهدا کننده مشکلی پیش نخواهد آورد و باید توجه داشت ضعف و بیحالی احتمالی در تمام موارد اهدا خون ممکن است رخ ندهد و از این بابت جایی برای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول