اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اشتغالزایی 2936 نفری صنایع کوچک در شهرستان بروجن

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن گفت: در سطح شهرستان بروجن ۱۷۵ واحد صنایع کوچک وجود دارد و مجموع اشتغال این صنایع در شهرستان به دو هزار و ۹۳۶ نفر می‌رسد.

اشتغالزایی 2936 نفری صنایع کوچک در شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، امروز ۲۱ مردادماه به نام روز ملی صنایع کوچک ثبت شده است، شاید خیلی‌ها ندانند صنایع کوچک چیست و چه مزیتی برای جهش  تولید دارد، البته کم‌لطفی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و دولت‌ها هم آنها را نادیده گرفته‌اند.

صنایع کوچک می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی اشتغالزایی باشند و در بخش‌های مختلف به صنعت یک کشور کمک کنند، اما امروز با مشکلات مالی و عدم حمایت رو به رو هستند، در زیر احوال صنایع کوچک شهرستان بروجن را جویا شدیم.

مظاهر ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تعریف صنایع کوچک، گفت: در مجموعه وزارت صمت، به واحدهایی که نیروی کار آنها زیر ۵۰ نفر باشد، صنایع کوچک گفته می‌شود.

رئیس صمت شهرستان بروجن، بیان کرد: در سطح شهرستان بروجن ۱۷۵ واحد صنایع کوچک وجود دارد که به صورت فعال و نیمه‌فعال مشغول به کار هستند و مجموع اشتغال این صنایع در شهرستان به دو هزار و ۹۳۶ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به حمایت‌ سازمان صمت شهرستان بروجن از این صنایع، گفت: تسهیلاتی در قالب طرح رونق به این صنایع داده می‌شود، در برنامه‌ تولید و اشتغال تبصره ۱۸ نیز به صنایع کوچک تسهیلات تعلق می‌گیرد و برخی هم در روستاها مستقر هستند از تسهیلات روستایی بهره می‌برند و شرایط تسهیلات برای آنها بهتر است.

ربیعی با بیان اینکه صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ دارای مزیت‌هایی است، افزود: به دلیل کوچک بودن آنها معمولا زود بازده‌تر هستند، اگر این واحدها تقویت شوند در بحث تولید ناخالص ملی بسیار کمک‌کننده هستند.

رئیس صمت شهرستان بروجن در پایان با بیان موانع این صنایع، اظهار کرد: در شرایط تحریم کار کردن برای این صنایع مشکل بوده و محدودیت اعتبارات برای صنایع کوچک و نرخ سود بالا، کار را برای انها سخت کرده است.

انتهای پیام/۶۸۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول