اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تایوان: چین به دنبال تبدیل تایوان به هنگ‌کنگی دیگر است

وزیر خارجه تایوان در دیدار با وزیر بهداشت آمریکا به اتهام‌زنی علیه چین پرداخت و در اشاره به قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، مدعی شد پکن به دنبال تبدیل تایوان به هنگ‌کنگی دیگر است.

تایوان: چین به دنبال تبدیل تایوان به هنگ‌کنگی دیگر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان در دیدار امروز سه‌شنبه با «الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا که علیرغم اعتراض چین به جزیره تایوان سفر کرده، مدعی شد چین به دنبال تبدیل تایوان به هنگ‌کنگی دیگر است.

وو در ادامه ادعایش گفت: همانطور که چین به فشار به تایوان برای قبولاندن شرایط سیاسی خود ادامه می‌دهد، زندگی‌های ما به طور فزاینده‌ای سخت‌تر شده است. شرایطی که تایوان را به هنگ‌کنگ بعدی تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: مردم تایوان با مقابله با تهدیدات بسیار آشنا هستند، حالا چه تهدید نظامی، سیاسی یا تهدیدات همه‌گیری.  

به گزارش «فرانس ۲۴»، او در ادامه ادعاهایش، به همه‌گیری کرونا هم پرداخت و گفت: تایوان که کمتر از ۵۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۷ مورد مرگ را ثبت کرده، توانسته این ویروس را به دلیل دموکراسی و شفافیت مهار کند.

وی که پیش از این هم از عملکرد پکن در مقابله با همه‌گیری انتقاد کرده بود، مدعی شد: برخلاف مدل مستبدانه که (افراد در) قدرت ناتوان‌تر از آن است که حقیقت را افشا کند، در مدل شفاف تایوان، ما نمی‌توانیم دروغ بگوییم یا پنهان‌کاری کنیم.

این در حالی است که چین توانسته با اعمال به موقع محدودیت‌ها و تدابیر دیگر، شیوع کرونا در این کشور پهناور را تا حد زیادی تحت کنترل درآورد.

علیرغم هشدارهای پیاپی پکن در خصوص خودداری واشنگتن از مداخله در امور داخلی «تایوان»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز یکشنبه وارد تایوان شد و در این سفر بر حمایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تایوان تاکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، آزار در گفت‌وگو با «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان، پاسخگویی این کشور به شیوع ویروس کرونا را بعنوان بهترین پاسخ به این ویروس در جهان توصیف کرد.

سفر این مقام عالیرتبه آمریکا به تایوان در شرایطی صورت گرفته که چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از مقامات کشورهای خارجی درخواست کرده است که از سفر به این جزیره خودداری کنند.

پکن متعهد شده است که یک اقدام تلافی‌جویانه در واکنش به سفر وزیر بهداشت ایالات متحده به جزیره تایوان صورت خواهد داد.

واشنگتن علیرغم آنکه در سال ۱۹۷۹ روابط رسمی خود را با چین تایپه (تایوان) قطع کرده، اما در سالهای اخیر با ارائه کمک‌ به این جزیره و موافقت با فروش تسلیحات به این منطقه، خشم پکن را برانگیخته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول