اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خبرنگاران با مشکل عدم امنیت شغلی و حقوق و مزایای اندک مواجه‌اند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: از جمله مشکلات خبرنگاران می‌توان به عدم امنیت شغلی، حقوق و مزایای اندک و به خطر افتادن اقتصاد نشریات به‌دلیل شرایط کرونا اشاره کرد که نباید به‌سادگی از کنار این مشکلات عبور کرد.

خبرنگاران با مشکل عدم امنیت شغلی و حقوق و مزایای اندک مواجه‌اند

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، خبرنگاران را صدای رسای افکار عمومی خواند و گفت: خبرنگاران با پیام آگاهی‌بخشی و روشنگری، صدای رسای افکار عمومی هستند.

وی افزود: خبرنگاران ارتباط دو طرفه و صمیمانه‌ای بین مردم و حاکمیت برقرار می‌کنند و در این راستا لازم است تلاش کنند اثرگذاری مثبت و مفیدی داشته باشند.

حبیبی ادامه داد: فعالیت خبرنگاری به‌گونه‌ای است که نیازمند عشق، علاقه و پشتکار است و خبرنگاران باید تحلیل دقیقی از وضعیت جامعه در حوزه‌های گوناگون داشته باشند تا بتوانند در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح اقدام کنند.

این مسؤول عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در حرفهٔ خطیر خبرنگاری این است که خبرنگار باید با صداقت کلام اخبار را به مخاطب منتقل کند و از تحریف و مخدوش کردن واقعیات دوری کند، زیرا ضربان قلب جامعه با رسانه و خبر گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاری حرفه‌ای سخت است، اما در کنار سختی‌های موجود، زیبایی‌های خاص خود را دارد و لازم است اخلاق رسانه‌ای برای خبرنگاران یک اصل مهم تلقی شود.

حبیبی تصریح کرد: طی سال گذشته در 3 مورد از خبرنگاران استان قزوین شکایت شده است که این نشانگر فعالیت خبرنگاران در چارچوب قانون است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه به برخی مشکلات شغل خبرنگاری اشاره کرده و بیان کرد: از جمله مشکلات این شغل می‌توان به عدم امنیت شغلی، حقوق و مزایای اندک و به خطر افتادن اقتصاد نشریات مکتوب به‌دلیل استفادهٔ مداوم مردم از فضای مجازی و نیز به‌خاطر شرایط کرونا اشاره کرد که نباید به‌سادگی از این مشکلات عبور کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 20 خبرگزاری و پایگاه خبری فعال و نیز تعداد 55 نمایندگی نشریات سراسری و 50 نشریهٔ مکتوب استانی در قزوین وجود دارد.

این مسؤول در پایان یادآور شد: در استان قزوین 400 فعال رسانه‌ای مشغول به فعالیت هستند که تعداد 150 نفر از آن‌ها به‌صورت رسمی در خانهٔ مطبوعات استان عضو هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول