اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ثبت شکایت دو هزار و 300 البرزی از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط صنوف/دو هزار واحد صنفی پلمب شد

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا دو هزار و 300 شکایت از مردم داشتیم که منجر به تعطیلی ۲ هزار واحد صنفی و خدماتی شده است، این صنوف حداقل یک ماه تعطیل خواهند بود.

ثبت شکایت دو هزار و 300 البرزی از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط صنوف/دو هزار واحد صنفی پلمب شد

مقصود جعفری نیا، مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در نتیجه زحمات پرسنل و کادر درمان و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، هم اکنون شاهد روند کاهشی در خصوص شرایط کرونایی در البرز هستیم. اگرچه وضعیت شیوع کرونا  در البرز بهتر از گذشته است؛ اما همچنان در منطقه قرمز هستیم.

وی با بیان اینکه اعلام روند کاهشی شیوع کرونا می‌تواند زنگ خطری برای افزایش  مجدد آن باشد، یادآور شد: در مرحله اول شیوع کرونا با همکاری و مشارکت گسترده مردم البرز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استان در وضعیت مناسبی قرار گرفت؛ اما پس از آن، عادی انگاری مردم، افزایش ارتباطات عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی، موجب افزایش شیوع بیماری و قرار گرفتن البرز در منطقه قرمز شد.

 وی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا توسط شهروندان تاکید و خاطر نشان کرد:
شهروندان تا رفع کامل بیماری رعایت موارد پیشگیری، از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  را جدی بگیرند و رفتارهایی  را که باید از آن پرهیز کنند را  مورد توجه قرار دهند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به گستردگی حیطه نظارت بهداشتی  بر مراکز مختلف در خصوص پیشگیری از کرونا، از مردم خواست به عنوان همیار سلامت در نظارت بهداشتی  همکاری داشته باشند.  
 
وی با بیان اینکه  در شرایط کرونایی علاوه بر مراکز مربوط به مواد خوراکی، همه مراکز خدماتی از جمله بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و غیره نیز در زیرمجموعه بازرسی بهداشت قرار‌گرفتند، گفت: حدود ۱۰۲ هزار واحد صنفی مختلف در سامانه سلامت ثبت نام کردند و پیش بینی می کنیم بیش از ۴۰ هزار واحد  ثبت نام نکردند. علاوه بر اینها نظارت بهداشتی باید بر مراکز خدماتی نیز انجام شود.‌

جعفری نیا  با اشاره به گستردگی حیطه نظارت و محدودیت بازرسان بهداشت، از مردم تقاضا کرد که به عنوان بازرس،  ناظر ، مشاور بهداشت و همیاران سلامت، عدم رعایت  موارد بهداشتی  در سطح جامعه را تذکر دهند  و  در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز صنفی و خدماتی، موارد را  از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت  در ۳ شیفت از صبح تا شب و حتی در روزهای  تعطیل فعال هستند، بیان کرد: شکایات مردمی به سرعت رسیدگی می‌شود و  اولویت رسیدگی  با گزارش‌ها و شکایت‌هاست به ویژه در مورد مراکزی همچون قلیانسراها، آرایشگاه‌های زنانه، تالارها و ... که ممنوعیت فعالیت دارند، مردم می توانند حتی تبادل پول در نانوایی‌ها بازبودن مراکز پرخطر از جمله آرایشگاه‌های زنانه و غیره را گزارش دهند.

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا دو هزار و 300 شکایت از مردم داشتیم که منجر به تعطیلی ۲ هزار واحد صنفی و خدماتی  شده است. بر اساس دستورالعمل کرونا با عدم توجه به اخطارهای اولیه، مراکز متخلف  باید یک ماه تعطیل شوند که امیدواریم صاحبان مشاغل با مطالعه  دستورالعمل ها و رعایت آنها  از تعطیلی مراکز و مشاغل خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول