اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هیات‌های مذهبی گچساران دستورالعمل بهداشتی عزاداری محرم را با جدیت دنبال کنند

فرماندار گچساران با اشاره به شیب نزولی کرونا در این شهرستان گفت: هیات‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هیات‌های مذهبی گچساران دستورالعمل بهداشتی عزاداری محرم را با جدیت دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی خوان‌پایه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: از اعضای ستاد مقابله با کرونا تشکر ویژه‌ای دارم و از گشت‌های کنترل که در پیک کرونا و قرمز بودن شرایط شهرستان نیز جانانه تلاش کردند کمال قدردانی را دارم.

وی افزود: بنابراین نباید شرایط را عادی جلوه دهیم،هرچند این ویروس ناشناخته است و قطعا با توجه به شرایط آب و هوایی و فصول دیگر باز هم شرایط این بیماری متفاوت خواهد بود.

خوانپایه تصریح کرد: اردیبهشت ماه در شهرستان، چندان بیمار کرونایی نداشتیم و همین عادی انگاری و به نوعی هم غفلت مسئولان موجب بروز پیک دوم با شیب بسیار خطرناک در این شهرستان شد.

وی بیان کرد:وقتی در روزهای پیک کرونا در بیمارستان شهر ۵۲بستری داشتیم و الان به ۲۴نفر رسیده است پس اقداماتی نیز انجام شده است چرا که مردم هم پای کار آمدند و رعایت کردند .

فرماندار گچساران افزود: هنوز سایه این ویروس در شهرستان وجود دارد و روند مقابله همچنان ادامه خواهد داشته که لازم این است مردم خوب شهرستان اصول بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و مسئولین همچنان حس مسئولیت پذیری را داشته باشند و این شیب نزولی را مد نظر داشته باشیم.

خوانپایه اظهار کرد: بایستی قدردان مردم باشیم و هر چند بازدیدهایی در سطح شهر داشتیم و مشاهده کردیم که مردم با حساسیت خاصی اصول بهداشتی را رعایت می کنند اما وظیفه ما نیز بیشتر شده و با توجه به مراسمات محرم و ابلاغیات باید در شهر موارد لازم‌ را رعایت کنیم.

وی گفت:بنابراین بایستی نظارت و کنترل را بیشتر کنیم و گشت‌های مشترک ما نیز برنامه‌ریزی لازم را به منظور کنترل و نظارت بر عزاداری هیات‌های مذهبی را نیز در ایام محرم داشته باشند.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه‌هایی باید نیز در راستای برگزاری مراسمات محرم تشکیل شود و اگر بخواهیم از این وضعیت عبور کنیم باید خود سازمان‌ها و هیات‌های مذهبی دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی در این ایام را با جدیت دنبال کنند.

خوانپایه اظهار کرد: اگر چه این روزها شیب ویروس کرونا در گچساران روند نزولی دارد اما بایستی مراقب باشیم که بحث سلامت مردم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که کسی نخواهد از این شرایط سوء استفاده کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد:هم مردم باید هوشیار باشند و هم مسئولین‌ پای کار بیایند و حساسیت ویژه‌ای هم در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: هرچند جلساتی باید در اجرا و برگزاری عزاداری محرم نیز داشته باشیم تا با تضمین سلامت مردم عزاداری‌های شایسته‌ای با توجه به شرایط و دستورالعمل ها نیز داشته باشیم.

این مسوول افزود: نباید از شرایط فعلی غافل شویم هرچند شرایط امروز گچساران که به عنوان اولین شهرستان قرمز استان بود سیر نزولی پیدا کرده است که نشانگر اقدامات خوبی است که انجام شده است اما نباید از این موضوع نیز غفلت کرد و عادی انگاری شود.

خوانپایه بیان کرد:ادارات هم باید رصد شوند و بازهم پروتکل های بهداشتی با جدیت پیگیری شود در بازار هم کنترل و نظارت با همان شدت و جدیت دنبال شود.

فرماندار گچساران گفت: خوشبختانه کارهای خوبی انجام شد و نتیجه را هم می بینیم و روند فوتی‌های ناشی از کرونا همدر شهرستان کمتر شده است اما تاکید این است که مسئولین اقدامات را رها نکنند و همچنان با جدیت پای کار باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول