اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

محققان: میان مصرف ماری‌جوانا در بارداری و «اوتیسم» ارتباط وجود دارد

نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد، مصرف ماری‌جوانا در دوران بارداری خطر ابتلای جنین به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

محققان: میان مصرف ماری‌جوانا در بارداری و «اوتیسم» ارتباط وجود دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، محققان دانشگاه اُتاوا کانادا در یک مطالعه که به تازگی صورت گرفته اظهار کرده‌اند، مصرف ماری‌جوانا در دوران بارداری خطر ابتلای جنین به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، مصرف ماری جوانا در دوران بارداری با اوتیسم در نوزادان مرتبط است؛ محققان در بزرگ‌ترین مطالعه‌ای که به بررسی ارتباط مصرف ماری‌جوانا در بارداری و ابتلای نوزاد به اوتیسم  پرداخته دریافتند، استفاده از ماری‌جوانا در حین بارداری خطر ابتلا کودک به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

دارین الچار، نویسنده این مطالعه در کانادا گفت: «یافته‌های به دست آمده از تحقیق اخیر نشان داده، زنانی که در دوران بارداری از این ماده مخدر استفاده می‌کردند، ۱.۵ برابر بیشتر از سایر افراد احتمال داشتن فرزند مبتلا به اوتیسم را داشتند».

طبق مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مطالعات گذشته نشان داده که مصرف ماری جوانا در دوران بارداری با وزن کم در زمان تولد، بیش فعالی و سایر مشکلات شناختی و رفتاری در کودکان مرتبط است.

طبق یک مطالعه، زنان بارداری که از ماری جوانا استفاده می‌کنند، ۲.۳ برابر بیشتر در معرض خطر مرده زایی هستند.

مارک واکر، از محققان این پژوهش و رئیس دانشکده زنان و زایمان دانشگاه اتاوا می‌گوید: با وجود تمام تبعاتی که مصرف ماری‌جوانا در پی دارد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد بیشتری در دوران بارداری از ماری جوانا استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول