اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

عدم استفاده از ماسک هنوز جرم‌انگاری نشده است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: عدم استفاده از ماسک هنوز جرم‌انگاری نشده است و اگر جرم مشهود باشد و مصادیق علیه بهداشت باشد، آنگاه دستگاه قضایی ورود می‌کند.

عدم استفاده از ماسک هنوز جرم‌انگاری نشده است

دادخدا سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: خبرنگاران با زبان هنر دغدغه‌ دادسرا و قوه قضاییه را انعکاس می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تشکر از تلاش خبرنگاران استان کرمان در پوشش اخبار مرتبط با دستگاه قضایی ادامه داد: خبرگزاری‌ها و مطبوعات نقش بی‌‌بدیلی در آگاه‌سازی و کاهش ناهنجاری‌های سطح جامعه برعهده دارند و همواره خوب درخشیده‌اند.

وی ابراز داشت: مبارزه با فساد دغدغه اصلی رئیس قوه قضاییه، قضات و کارکنان دستگاه قضایی است و از آنجا که مردم تکیه‌گاه نظام ما هستند و فساد آن چیزی‌ست که اعتماد مردم را سلب می‌کند و جایگاه اجتماعی را تنزل می‌دهد.

سالاری همچنین عملکرد خبرگزاری‌ها و مطبوعات در زمینه مبارزه با فساد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌های استان کرمان به بحث فساد به‌خوبی پرداخته‌اند که تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: ارتباط خبرنگاران با مردم زیاد است و در کف میدان، خیابان و جامعه هستند و مسائل را رصد می‌کنند و انتقال می‌دهند و ما می‌توانیم از نقطه‌نظرات آنها به‌عنوان نقطه نظرات کارشناسی استفاده کنیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: قلم خبرنگاران این توانایی را دارد که جلوی انحراف را بگیرد و از وقوع جرم، ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها جلوگیری کند.

سالاری در ادامه سخنان خود دغدغه جامعه از جمله  گرانی‌ها، شرایط مالی و بهداشتی مردم را دغدغه دستگاه قضایی خواند و اظهار کرد: ما باید با توجه به میزان صلاحیت خود در مسائل مختلف ورود کنیم به طور مثال ما می‌دانیم، گرانفروشی وجود دارد و این دغدغه ماست، اما متولی آن سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی‌ست و اگر احتکار و اخلال در نظام اقتصادی روی دهد، دادستانی ورود می‌کند، همان‌طور که ورود هم کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در بحث تهدید علیه بهداشت هم دادسرای کرمان ورود کرد و به‌صورت میدانی بازدید کردیم و به بازدید بازرس و ضابط بسنده نمی‌کنیم و خودمان هم می‌رویم.

دادستان کرمان در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا برای برخورد و جریمه افرادی که در زمان شیوع کرونا از ماسک استفاده نمی‌کنند، ابزار قانونی وجود دارد، ابراز داشت: عدم استفاده از ماسک هنوز جرم‌انگاری نشده است و اگر جرم مشهود باشد و مصادیق علیه بهداشت باشد، آنگاه دستگاه قضایی ورود می‌کند بنابراین این مسئله ابتدا باید جرم‌انگاری شود و بدانیم آیا عدم استفاده از ماسک تهدید علیه بهداشت هست یا خیر.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول