اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین: ایران موظف به پرداخت غرامت است

معاون وزیر خارجه اوکراین در واکنش به صحبت‌های رئیس کل بیمه مرکزی درباره مسأله پرداخت خسارت به هواپیمای اوکراینی، گفت ایران مسؤولیت پرداخت غرامت را برعهده دارد.

اوکراین: ایران موظف به پرداخت غرامت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد علیرغم آن که هواپیمای سانحه‌دیده «بوئینگ ۷۳۷» اوکراین تحت پوشش شرکت‌های ایرانی نبوده و توسط شرکت‌های اروپایی ثبت شده بود، تهران مسئولیت پرداخت غرامت آن را برعهده دارد.

معاون وزیر خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» اعلام کرد: در واقع هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در یکی از شرکت‌های بیمه اروپایی بیمه شده بود، که آن هم در مقابل خطرات، خود را در بیمه‌گذاران دیگر بیمه اتکایی کرده بود. در نتیجه، ایران ملزم به جبران خساراتِ هواپیمای خطوط هوایی اوکراین است، حتی اگر به طور مستقیم این کار را نکند اما از طریق سلسله مراتب درخواست غرامت از شرکت‌های بیمه مربوطه (این کار انجام بگیرد)، بهرحال موضوع همچنان درباره همان غرامت‌هاست.

او همچنین گفت در مذاکرات دو جانبه با ایران، طرف ایرانی برای پرداخت خسارات از جمله به خطوط هوایی اوکراین اعلام آمادگی کرده بود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران روز دوشنبه درباره پرداخت خسارت به هواپیمای اوکراینی گفت: این هواپیما توسط شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و اتکایی اروپایی تحت پوشش قرار گرفته بود و شرکت‌های ایرانی ارتباطی با این موضوع ندارند.

«غلامرضا سلیمانی» در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، افزود: اگر پرداختی هم باید در این زمینه انجام شود، باید توسط شرکت‌هایی که این هواپیما را تحت پوشش قرار داده بودند، صورت گیرد.

«محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات با طرف اوکراینی گفته بود: در روز اول سفر با نمایندگان ذیربط اوکراینی و نمایندگان وزارت امور خارجه این کشور مذاکره داشتیم. در روز دوم هم با وزیر امور خارجه اوکراین مذاکره کردیم. ما نسبت به مذاکراتی که انجام شد تا اینجا خوش‌بین هستیم و تفاهم خوبی با همکاران اوکراینی داشتیم و سعی کردیم که سوءتفاهم‌ها رفع شود.

دفتر دادستانی کل اوکراین پیش از این اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات بین ایران و اوکراین در زمینه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین برای ماه اکتبر(مهر و آبان) برنامه ریزی شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول