اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

طراحی سازوکار نظارت و برخورد با هیأت‌های متخلف در محرم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبیعی است که عده‌ای از رعایت پروتکل‌های محرم تعدی کنند، به همین دلیل کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت، بسیج و نیروی انتظامی تشکیل شده تا در صورت لزوم نظارت و برخورد کنند.

طراحی سازوکار نظارت و برخورد با هیأت‌های متخلف در محرم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه در حاشیه دومین جلسه ستاد ملی پیگیری ویژه محرم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که سازمان تبلیغات برای نظارت برروی برگزاری جلسات عزاداری در ماه محرم و جلوگیری از ایجاد حاشیه‌ها چه برنامه‌هایی دارد اظهار داشت: ما خادم مردم و مجموعه‌های مردمی هستیم که مهم‌ترین مجموعه‌های مردمی هیأت‌ها هستند که همان مردم به حساب می‌آیند. بخشی از مردم فرهیخته ایران غالباً عزاداری محرم را با مراعات‌هایی برگزار می‌کردند که امسال این رعایت‌ها باید بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر هیأت‌های مذهبی اهل مراعات هستند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد گفت: ما طرف مردم و هیأت‌ها هستیم و به لطف خدا حمایت خواهیم کرد، البته حوزه مسئولیت ما به اندازه اختیارات ماست و به طبع هر چه میزان اختیارات ما بیشتر باشد مسئولیت ما نیز در این زمینه و تضمین بیشتر خواهد بود. این اختیارات محدود شود که در مواردی این اتفاق افتاده است، مسئولیت ما سخت می‌شود.

قمی اضافه کرد: از ابتدای شروع این بلیه، هیأتی‌ها و نیروهای جهادی در کنار مدافعان سلامت بودند و در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند ما هم با اشتیاق خدمت کردیم زیرا دغدغه سلامت مردم در دغدغه‌ای متدینانه است. بنابراین هر هیئتی و هرمحب سیدالشهدا که در این ماه محرم به عزاداری می‌پردازد، یکی از دغدغه‌هایش قطعاً سلامتی همه مردم است که آنها نیز محبین سیدالشهدا (ع) هستند. مردم قطعاً مراعات و رعایت لازم را خواهند داشت البته در هر موضوع و قانونی استثناهایی وجود دارد و در این زمینه نیز ممکن است، افرادی رعایت لازم را نداشته باشند. به همین دلیل کمیته‌ای با حضور وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان بسیج و... تشکیل شده است که در مقام عمل و در سطح رسانه‌ها در صورت بروز تخلف برخورد لازم را داشته باشند. البته در برخورد با هیأت‌های متخلف قطعاً ادبیاتی را خواهیم داشت که کسر شأن هیاتی‌ها نباشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دستورالعمل عزاداری محرم ابلاغ شده است، گفت: ما در برخی نکات اختلاف‌نظر داشتیم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ملزم به عمل به نظر نهایی ستاد ملی کرونا خواهیم بود که برای فهم و درک بهتر امروز خلاصه‌ای از آن را منتشر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی تصور می‌کنند دستورالعمل و شیوه‌نامه ارائه شده مختص به هیأت‌های بزرگ و شاخص است و برای هیأت‌های کوچک متناسب نیست اظهار داشت: ما خادم تمامی هیأت‌ها هستیم و کوچک و بزرگ ندارد. هیأت‌های کوچک با حمایت نهادهای حاکمیتی می‌توانند جلسات خود را در حیاط مدارس، پادگان‌ها، بوستان‌ها و فرهنگسراها برگزار کنند یا از فضاهای سرپوشیده با سقف‌های بلند استفاده کنند که ادارات تبلیغات اسلامی در استان‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را با آن‌ها خواهند داشت و هرجا کار برای هیأتی که بنا داشته باشد با رعایت پروتکل‌ها برگزار کند، به مشکل خورد، کمک لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول