اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال ابتلای بیش از 4 میلیون قرقیز به کرونا

نخست وزیر قرقیزستان گفت: بیش از 4میلیون شهروند این کشور به بیماری «کووید- 19» مبتلا می‌شوند.

احتمال ابتلای بیش از 4 میلیون قرقیز به کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «کوباتبک باران‌اف» نخست وزیر قرقیزستان در نشست خبری اظهار داشت: حدود 4.2 میلیون نفر در قرقیزستان به بیماری «کووید- 19» مبتلا می‌شوند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی شورای کارشناسان قرقیزستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 4.2 میلیون می‌رسد و دو سوم جمعیت بیماری ضعیف و بدون علائم خواهند داشت.

نخست وزیر افزود: بیش از 1.4 میلیون نفر بیماری را با علائم متوسط خواهند گرفت، به طوری که نیاز به کمک پزشکان نخواهند داشت.

باران‌اف تصریح کرد: موارد ابتلا به کرونا بین کودکان زیر سن 9 کم است و به این دلیل کودکان در آمارها محسوب نشدند.

بر اساس اطلاعات ستاد جلوگیری از گسترش کرونا در قرقیزستان شمار مبتلایان در این کشور از مرز 40 هزار نفر گذشت. بیش از 32 هزار نفر بهبود یافتند و 1478 نفر درگذشتند.

آمار رسمی شکل واقعی اپیدمی در قرقیزستان را نشان نمی‌دهند، در ماه‌های ژوئن و جولای موج شدید کرونا کشور را فراگرفت که زیرساخت‌های بهداشتی آماده پذیرش و انجام تست از تمام مبتلایان نبود. تعداد بسیاری از شهروندان مجبور به درمان در منازل شدند و این موارد در آمار رسمی منعکس نشده است.

کارشناسان محلی با استفاده از فرمول‌های بین‌المللی مربوط به گسترش اپیدمی‌ها شمار تقریبی مبتلایان را حساب کردند که طبق آن فرمول‌ها در قرقیزستان تاکنون بیش از 350- 400 هزار نفر دچار کووید-19 شدند.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول