اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتقاد کمیسیون شوراها از فقدان سند آمایش سرزمینی/ قوای مجریه و مقننه به دنبال تدوین سند

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی چرایی فقدان سند آمایش سرزمینی با حضور نمایندگانی از قوه مجریه در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: نبود این سند منجر به بی عدالتی و تبعیض در توزیع اعتبارات می‌شود.

انتقاد کمیسیون شوراها از فقدان سند آمایش سرزمینی/ قوای مجریه و مقننه به دنبال تدوین سند

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (سه شنبه 21 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: بحث آمایش سرزمینی در جلسه صبح امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ‌معاونت اقتصادی وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس میهمان کمیسیون شوراهای مجلس بودند.

وی افزود: در جلسه صبح و بعد از بررسی کمیته آمایش سرزمینی و توسعه استان‌های کمیسیون شوراهای مجلس این سؤال اساسی به وجود آمد که آیا سند آمایش سرزمینی ملی وجود دارد؟ و یا این که این سند در بخش استانی ابلاغ شده است؟ بعد از جمع‌بندی صورت گرفته مشخص شد که نه سند آمایش سرزمینی وجود دارد و نه ابلاغ شده است که خلاء بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: فقدان سند آمایش سرزمینی برخلاف اجرای عدالت بوده و می‌تواند مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در توزیع اعتبارات و فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آورد.

حدادی گفت: اگر آمایش سرزمینی در کشورمان وجود نداشته باشد، مطمئنا نقشه راهمان که یا سند بالادستی و یا برنامه‌های 5 ساله دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان این که سند آمایش سرزمینی بایستی خیلی سریع‌تر آماده شده و ابلاغ می‌شد خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراها به صورت جدی پیگیر این قضیه خواهد بود و قرار است در جلسات بعدی نمایندگان دیگری از بخش‌های مختلف قوه مجریه در همراهی با قوه مقننه مباحث مربوط به آمایش سرزمینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی میهمان این کمیسیون خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول