اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مشکلات پارک‌های تبریز بسیار جدی است/ هشدار درباره حیف و میل کردن بیت‌المال

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مشکلات موجود در پارک‌ها بسیار جدی است، گفت: آنچه بیش از هرچیزی به چشم می‌آید، جدیدالاحداث بودن پارک‌ها بوده که موضوع حفظ قوانین شهرسازی و توجه به نیاز افراد کم توان حرکتی در احداث این پارک‌ها از مواردی است که معمولا ادعای توجه به آن در این پارک‌ها مطرح بوده ‌است.

مشکلات  پارک‌های تبریز بسیار جدی است/ هشدار درباره حیف و میل کردن بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم امروز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پایین بودن سطح سرمایه‌های اجتماعی در مجموعه شهرداری و شورا موجب بروز برخی مشکلات شده است، اظهار داشت: صحنه‌هایی که امروز ما شاهد آن بودیم، صحنه‌هایی است که شهروندان روزانه آنها را می‌بینند و در این خصوص شورا و شهرداری را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: تشخیص اینکه مشکل فعلی حاصل کم کاری چه نهاد یا ارکانی است برای شهروندان مشکل بوده و عموما تمام کم و کسری‌های موجود در شهر را حاصل کم کاری شهرداری و شورا می‌دانند.

بابایی‌اقدم گفت: وضعیت فعلی تا حدودی نگران‌کننده است، چرا که همصدایی در مدیریت شهری وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: پیش از هر بحثی هماهنگی لازم باید انجام شده و همصدایی وجود داشته باشد.

بابایی‌اقدم با اشاره به اینکه مشکلات موجود در پارک‌ها بسیار جدی است، یادآور شد: آنچه بیش از هر چیزی به چشم می‌آید، جدیدالاحداث بودن پارک‌ها بوده که موضوع حفظ قوانین شهرسازی و توجه به نیاز افراد کم توان حرکتی در احداث این پارک‌ها از مواردی  است که معمولا ادعای توجه به آن در این پارک‌ها مطرح بوده ‌است.

وی افزود: اما آنچه به چشم می‌آید، این است که فعلا حتی پارک‌ها برای افراد سالم نیز مکان چندان امنی به نظر نمی‌آید.

عبدالله تقی‌پور،دیگر عضو شورای شهر تبریز همچنین بیان داشت: کار کردن در حوزه خدمات شهری و فضای سبز باید با عشق همراه باشد تا در آن شاهد روح و مفهوم باشیم.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که در آن تعصب‌های سازمانی لحاظ نشده باشد با عشق و علاقه انجام شده و در آن پویایی و سرزندگی را شاهد خواهیم بود.

تقی‌پور، علت عدم اصلاح مشکلات موجود را حس رفع تکلیف در اجرای پروژه دانست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: طراحی پارک‌ها با موضوعیت خاصی همراه نبوده و تلاش برای جا دادن تمام ابزارهای موجود در پارک‌ها بدون توجه به محل احداث پارک و فضای سبز و نیاز محله از دیگر مشکلات موجود در طراحی پارک‌هاست.

وی، این امر را حیف و میل کردن بیت‌المال دانست و متذکر شد: باید مصوبه‌ای برای خروج از این وضعیت تصویب شود.

تقی‌پور، وضعیت موجود را حاصل بی‌توجهی مسوولان معرفی کرد و خاطرنشان کرد: لازم است، شهردار تبریز ضمن برخورد با مسببین نسبت به رفع ایرادها در طی دو ماه نتیجه را به شورای اسلامی شهر تبریز ابلاغ کند.

در پایان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری خواستار ارائه نتایج ارزیابی عملکرد پارک‌های شهری توسط سازمان زیبا و منظر شهرداری تبریز شد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول