اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برندسازی گیاهان دارویی در دانشگاه نهاوند/ اختصاص ۳۵ میلیارد ریال

رئیس دانشگاه نهاوند از برندسازی گیاهان دارویی در نهاوند خبر داد و گفت: ۳۵ میلیارد ریال در این زمینه اختصاص یافته است.

برندسازی گیاهان دارویی در دانشگاه نهاوند/ اختصاص  ۳۵ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین مرادی‌مخلص ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه در حوزه تحقیق و پژوهش ترسیم چشم‌انداز و پیشنهاد طرح‌های توسعه‌محور شهرستان با تاکید بر ظرفیت‌های موجود است.

وی در این خصوص افزود: از جمله طرح‌هایی که تا کنون در راستای توسعه شهرستان تهیه شده طرح ثبت جهانی سراب‌های نهاوند است که در حال حاضر پروپوزال آن آماده شده و از طریق واحد روابط بین‌الملل در اختیار مراکز مربوطه قرار داده می‌شود.

رئیس دانشگاه نهاوند اضافه کرد: علاوه بر این طرح، برندسازی جهانی گیاهان دارویی نهاوند که توسط اعضای هیات علمی دانشکاه تنظیم شده به وزارت علوم ارائه شد که بر این  اساس ۳۵ میلیارد ریال برای تحقیق بیشتر در خصوص گیاهان دارویی و برگزاری همایش کشوری گیاهان دارویی اختصاص یافته که در شرایط کنونی به دلیل بیماری کرونا برگزاری آن به آینده موکول شده است.

وی در این خصوص افزود: فاز اول برندسازی گیاهان دارویی با معرفی گشنیز نهاوند که در سطح کشور بالاترین میزان تولید را دارد شروع می‌شود و در مراحل بعد نیز سایز گیاهان دارویی این شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرادی‌مخلص انعقاد تفاهمنامه گردشگری بین این دانشگاه و سایر مراکز بین‌المللی گردشگری را از دیگر طرح‌های انجام‌شده در راستای توسعه شهرستان خواند و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه که بر اساس ظرفیت‌های موجود گردشگری نهاوند تهیه شده انعقاد تفاهمنامه این دانشکاه با مراکز گردشگری کشورهای چین و اتریش است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا بازدید مسوولان گردشگری این دو کشور از نهاوند به دوران پساکرونا موکول شده است در خصوص برنامه های این دانشگاه برای افزایش رشته‌های تحصیلی با توجه به نیاز شهرستان گفت: برای افزایش رشته سه شاخص توانمندسازی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کشاورزی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه نهاوند افزود: به منظور ترویج فعالیت‌های تحقیقاتی مجوز  انتشارات این دانشگاه دو سال پیش صادر شد که تاکنون ۱۸ جلد کتاب با عنوان انتشارات دانشگاه نهاوند به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول