اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های کردستان ۱۰ درصد است/حساس‌سازی جامعه نسبت به خطر کرونا رسالت خبرنگاران است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌ها بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است که این احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در این مناطق دارد.

استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های کردستان ۱۰ درصد است/حساس‌سازی جامعه نسبت به خطر کرونا رسالت خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران کارآمد با اطلاع‌رسانی صحیح و سریع، ستون و اساس توسعه هر کشوری هستند و میتوانند چشم و گوش مسولین باشند.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بیماری کرونا در استان در حال حاضر اعلام کرد:  ویروس کرونا بین جوانان در حال گردش است و به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان تکرار موج دیگری از بیماری وجود دارد.

معاون امور بهداشتی اذعان کرد: متاسفانه برخی از جوانان بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند و این مسله نگران‌کننده است.

قادری تصریح کرد: بی‌توجهی جوانان نسبت به رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی عواقب خطرناکی بدنبال دارد چراکه فقط بحث مرگ و میر مطرح نیست و امکان ناتوانی این افراد و ابتلا به عوارض مزمن در برخی از مبتلایان در آینده وجود دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌ها بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در این مناطق بالا است.

وی با اشاره به درصد بالای واگیری بیماری کرونا و خطر این بیماری نسبت به آنفلوآنزا، اذعان کرد: با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مهمانی‌ها و اماکن عمومی می‌توان از موج عظیم ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه را ضروری بیان کرد.

افزایش ۶۹ تخت به امکانات بخش ویژه مراکز درمانی کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این نشست از خبرنگاران و رسانه‌های استان که با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرهای این بیماری بی محابا در راستای اطلاع‌رسانی صحیح جهت تنویر افکار عمومی تلاش دارند، قدردانی کرد.

صدیق جدیدالاسلامی از مهار بیماری کرونا در حال حاضر در استان خبر داد و گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت نشود، امکان وقوع فاز بعدی بیماری وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه  تعداد ۶۹ تخت مجهز به امکانات آی سی یو در استان افزایش یافته است، ادامه داد:  درمان بیماران مبتلا به کرونا نیازمند دستگاه‌های اکسیژن ساز و بخش آی سی‌یو است که خوشبختانه دستگاه‌های اکسیژن ساز در استان ارتقاء یافته است.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه هرچند درمان نهایی برای بیماری کرونا در جهان هنوز وجود ندارد تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان استان کردستان با بهره‌گیری از به روزترین روش‌های درمانی دنیا به درمان بیماران مبتلا به کرونا مبادرت ورزیده‌اند و بیماران نیازمند انتقال به دیگر استان‌های کشور نیستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بیماری که با ساده‌ترین روش درمان کنترل شود به علت ترس از کرونا و عدم مراجعه به بیمارستان با شرایط بدتری در آینده روبه رو می‌گردد لذا به دلیل ترس از کرونا درمان خود را به تاخیر نندازید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: از لحاظ دارو جهت درمان کرونا در استان مشکلی نداریم و کسی تاکنون به دلیل نبود دارو، پروسه درمانش مختل نشده است.

عطالله حیدری با بیان اینکه از لحاظ تهیه ماسک سه لایه در کشور برای مصارف عمومی کمبود وجود دارد، افزود: باید از قاچاق اقلام دارویی جلوگیری شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دارو کالایی قابل ردیابی و دارای برچسپ سلامت است بنابراین تاکنون یک مورد داروی قاچاق در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های استان وجود ندارد.

حیدری در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مسئول و تامین کننده ماسک برای مراکز بهداشتی و درمانی است و متولی مصرف عمومی مردم برای این امر وزارت صمت است.

 وی با بیان اینکه با توجه به مرزی بودن کردستان بیشترین موارد قاچاق از این استان عبور می‌کند، مهار قاچاق معکوس دارو و اطلاع‌رسانی در این خصوص را وظیفه خبرنگاران حرفه‌ای استان اعلام کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول