اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «مهرالدین» بر اهمیت اقدامات موثر برای جلوگیری از کرونا

وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشست وزرای امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی + ژاپن» بر اهمیت انجام اقدامات موثر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه تاکید کرد.

تاکید «مهرالدین» بر اهمیت اقدامات موثر برای جلوگیری از کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشست وزیران امور خارجه 5 کشور آسیای مرکزی و ژاپن شرکت و سخنرانی کرد.

در جریان این نشست مجازی وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در مورد مسائل مربوط به تقویت همکاری در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، احیای پتانسیل اقتصادی، تضمین امنیت منطقه‌ای و توسعه روابط بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

مهرالدین ضمن سخنانی در این نشست تاکید کرد که تعامل در چارچوب قالب «آسیای مرکزی + ژاپن» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی را در توسعه و تقویت مشارکت استراتژیک بین کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

وی ضمن اشاره به وضعیت متغیر و سریع جهانی بر اثر همه گیری کرونا از همتایان خود دعوت کرد تا اقدامات موثری برای جلوگیری از شیوع  بیشتر کرونا و احیا توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه انجام دهند.

وزیر خارجه تاجیکستان خاطرنشان شد همه گیری کرونا بشر را با تهدید و چالش‌های جدی رو به رو کرده است و در این راستا وی از کشورهای شرکت کننده دعوت به مبارزه با پیامدهای همه گیری کرونا به طور مشترک و استفاده از کلیه منابع و فرصت‌های موجود کرد.

وی با بیان این که دولت تاجیکستان برای جلوگیری از شیوع و از بین بردن این بیماری اقدامات لازم را انجام می‌دهد، از ژاپن و کشورهای آسیای مرکزی برای کمک به کشورش جهت مقابله با کرونا ابراز تشکر کرد.

مهرالدین در بخش دیگری ضمن اشاره به موضوعات مربوط به تداوم توسعه تعاملات منطقه‌ای بر اهمیت ترویج طرح‌های انرژی و صنعتی و حمایت از بخش کشاورزی با گسترش ظرفیت صادراتی و تضمین حمل و نقل بدون وقفه کالا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین از کشورهای منطقه دعوت کرد که در سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با ژاپن در سال 2022 میلادی در سطح مناسب تجلیل شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول