اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ارتقا رتبه مجله سیستم‌های فازی دانشگاه سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: رتبه مجله سیستم های فازی این دانشگاه به برترین مجله در بین نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارتقا یافت.

ارتقا رتبه مجله سیستم‌های فازی دانشگاه سیستان و بلوچستان

غلامرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر اساس آخرین رتبه‌بندی journal citation reports (JCR) مربوط به پایگاه Web of Science، مجله ایرانی سیستم‌های فازی دانشگاه سیستان و بلوچستان (Iranian Journal of Fuzzy Systems) با افزایش قابل توجه میزان ارجاعات به آن، به ضریب تاثیر 2.276 ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: از بین کل ۲۵۰۰ مجله‌ی علمی ایرانی، تنها ۱۷۶ نشریه در پایگاه ISI نمایه می‌شود که در حدود ۷/۵% درصد از کل این مجلات است.

وی ادامه داد: از میان این تعداد نشریه‌ی ISI ایرانی، تنها ۴۲ مجله در لیست JCR سال ۲۰۲۰ مربوط به ارجاعات سال ۲۰۱۹ وجود دارد که در بین آنها مجله سیستم‌های فازی دانشگاه سیستان و بلوچستان در رده اول جدول از لحاظ ضریب تأثیر، در بین مجلات وزارت علوم قرار گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: همچنین مجله سیستم‌های فازی دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین ۳۲۴ مجله‌ی Q1 ریاضیات جهان رتبه ۱۵ و در بین ۲۶۰ نشریه‌ی Q1 ریاضیات کاربردی جهان رتبه ۲۹ را دارد.

رضایی ضمن تبریک این موفقیت به جامعه‌ علمی کشور، مسئولین تلاشگر این مجله و اعضای هیأت علمی دانشگاه گفت: این مجله همچنین در چارک اول (Q1) مجلات هم زمینه خود قرار دارد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول