اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی خبر لغو موقت بخشی از تحریم‌های غیرهدفمند را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر منتشر شده مبنی بر لغو موقت بخشی از تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند را رد کرد و این قبیل اظهارات را خبرسازی‌های غیرواقعی خواند.

موسوی خبر لغو موقت بخشی از تحریم‌های غیرهدفمند را رد کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران ضمن رد خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع ناشناس در خصوص لغو موقت بخشی از تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند، این قبیل اظهارات را خبرسازی‌های غیرواقعی خواند که مشخص نیست با چه اهدافی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اینکه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد، بعید نیست. اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود آن است که تحریم‌های یکجانبه آمریکا غیرقانونی و ظالمانه هستند و براساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱،  آمریکا موظف است کلیه تحریم هایی که با خروج خود از برجام مجددا اعمال کرده است را لغو و بلااثر کند.

گفتنی است برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه از لغو موقت بخشی از تحریم‌های غیرهدفمند با پیشنهاد آلمان و انگلیس خبر داده بودند. در این خبر آمده است که در راستای پیشنهادهای ماه‌های اخیر آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، آلمان و انگلیس در چارچوب گفت‌وگوهای اروپایی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند و آلمان با همفکری انگلیس پیشنهادی را ارائه کرده که در گام نخست آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران را دارد موقتا لغو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول