اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

«فخرالذاکرین» رخ در نقاب خاک کشید

پیکر حاج فیروز زیرک کار مشهور به فخرالذاکرین با حضور انبوه علاقمندان و عاشقان آستان سالار شهیدان و ائمه اطهار(ع) به خاک سپرده شد.

«فخرالذاکرین» رخ در نقاب خاک کشید

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز مراسم وداع و خاکسپاری حاج فیروز زیرک ‌کار، مشهور به «فخرالذاکرین» از مداحان اهل بیت (ع) با حضور مسوولان، اقشار مختلف مردم و عاشقان اهل بیت(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدی رحمت تبریز برگزار شد.

 پس از اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، بنا به درخواست خانواده‌اش در مقبره  "قبر حمال" که مقبره عارفی است در محله "گئرو" در خیابان شمس تبریزی(دئوچی) به خاک سپرده شد.

در این مراسم منصور ارضی، محمدحسین پویانفر، کلامی، اصغر زنجانی و مداحان اردبیل و تهران حضور داشتند و به عزاداری پرداختند.

این مداح مخلص و با سابقه تبریزی که از چند روز قبل به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود، روز یکشنبه(۱۹ مرداد) در آستانه محرم به دلیل عارضه قلبی در سن ۸۰ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و برای همیشه عاشقان سرور و سالار شهیدان و اهل بیت را از نوای دلنشین و سوزناکش محروم ساخت.

حاج فیروز زیرک‌کار در محله "دوه‌چی" تبریز چشم به جهان گشود و به قول خودش افزون بر ۷۰ سال ساکن درگاه اباعبدالله الحسین (ع) بود.

شغل اصلی این پیرغلام دربار شاه کربلا، روفه‌گری بود و هیچ گاه مداحی را شغل و محل درآمد برای خودش انتخاب نکرد.

نخستین استادان فخرالذاکرین مداحان ایران و تبریز، مرحومین حاج حسن شفیع‌پور، حاج علی شبابی و بعدها استاد عابد تبریزی بودند.

حاج فیروز بعدها از محضر غلامرضا شیعه خلص بهره برد و در بین شعرای فارسی‌گو از اشعار نیّر تبریزی، فؤاد کرمانی، عمان سامانی و استاد محمد عابد و در نوحه‌های ترکی از اشعار شعرایی مانند حسین سعدی زمان، ذهنی، ذهنی‌زاده، شهاب، اعظمی تبریزی، صافی و صحاف استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول