اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان عراق: اخراج نظامیان بیگانه به پرونده سلاح‌های بی‌مجوز خاتمه می‌دهد

عضو پارلمان عراق با بیان اینکه در حال حاضر مقاومت مسلحانه حق ملت عراق برای مقابله با حضور نظامیان خارجی در عراق است، گفت اجرای مصوبه پارلمان در اخراج نظامیان بیگانه به پرونده سلاح‌های بی مجوز هم پایان می‌دهد.

عضو پارلمان عراق: اخراج نظامیان بیگانه به پرونده سلاح‌های بی‌مجوز خاتمه می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد الکنانی» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون روز سه شنبه تاکید کرد که دولت به اجرای مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق متعهد است و پرونده سلاح‌های بی مجوز با خروج نظامیان بیگانه خاتمه می‌یابد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکنانی در بیانیه‌ای گفت: مطمئنا محدود کردن سلاح به دست دولت (در تحکیم امنیت) مؤثر خواهد بود و اگر دولت تصمیم پارلمان را در اخراج نظامیان بیگانه از عراق عملی کند بهتر قادر به مقابله با سلاح‌های بی‌مجوز خواهد شد.
وی افزود: دولت متعهد به اجرای مصوبه خروج نظامیان بیگانه از عراق است. این طرح توسط پارلمان فعلی تصویب شده و مصطفی الکاظمی نخست وزیر هم در برابر پارلمان و در قالب برنامه دولت خود قبل از گرفتن رای اعتماد قول داد که آن را عملی می‌کند.
عضو پارلمان عراق تاکید کرد: بر اساس قوانین بین المللی مقاومت حق مشروع هر ملتی است که در کشورش نظامیان اشغالگر حضور دارند بنابراین اگر به دنبال کشوری می‌خواهیم باشیم که در آن سلاح فقط در دست حاکمیت است نخست وزیر به عنوان مقام مسئول این پرونده باید به جستجوی برخی اماکن برود که در آنجا باندهایی سلاح حمل می‌کنند.

دو روز پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی آمریکا به نزدیک فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق را در ۱۵ دی ۱۳۹۸  برابر با ۵ ژانویه ۲۰۲۰ به تصویب رساند. طبق این مصوبه درخواست کمک عراق برای مقابله با داعش لغو می‌شود و حضور هر نیروی خارجی و استفاده از حریم دریایی، هوایی و زمینی این کشور غیرقانونی است. علاوه بر این اجازه استفاده از سلاح فقط در انحصار دولت عراق خواهد بود.
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق آن روز در جلسه اضطراری پارلمان عراق گفت هم به نفع عراق هم به نفع آمریکا است که حضور نیروهای آمریکایی در عراق خاتمه پیدا کند. آمریکا حدود پنج هزار نیرو در عراق دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول