اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خانه امید بازنشستگان در 4 شهرستان کردستان احداث می شود

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان با اشاره به کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز، گفت : احداث خانه امید در شهرستان های بیجار، قروه و مریوان که بعد از سقز به ترتیب بیشترین آمار بازنشستگان استان را دارند در دستور کار صندوق بازنشستگی استان قرار دارد.

خانه امید بازنشستگان در 4 شهرستان کردستان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد احمدی ظهر امروز در نشست کانون بازنشستگان با استاندار کردستان اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز تکریم خانواده و بازنشستگان نامگذاری شده و این نشست نیز به همین منظور و در راستای بزرگداشت مقام شامخ این گنجینه های تجربه، دانش و اندیشه برگزار شد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز، اظهار کرد: احداث خانه امید در شهرستان های بیجار، قروه و مریوان که بعد از سقز به ترتیب بیشترین آمار بازنشستگان استان را دارند در دستور کار صندوق بازنشستگی استان قرار دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان اضافه کرد: طی هفته آینده در راستای واگذاری زمین برای احداث خانه امید بیجار جلسه ای برگزار می شود و امیدواریم هرچه زودتر بستر عملیاتی شدن این مهم با نگاه ویژه و حمایت مسئولان در این شهرستان و سایر شهرستان های استان فراهم شود.

احمدی خاطرنشان کرد: همسان سازی حقوق از دیگر خواسته های به حق بازنشستگان است که استان ما دومین استان کشور بود که در این زمینه به درخواست ستاد مرکزی، نظراتی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بازنشستگان برای عضویت در این صندوق 100 هزار تومان بود، گفت: سرمایه کنونی صندوق بازنشستگان استان 170 میلیون تومان است.

کاغذ از پرونده های برقراری بازنشستگی کردستان حذف شد

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان در ادامه از حذف کاغذ از پرونده های برقراری بازنشستگی استان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: توجه به حوزه آموزش و افزایش کارشناسان بازنشستگی استان و آموزش کارگزینها ضروری و در استان از آموزش و پرورش شروع شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: عدم توانایی و تخصص کارگزینی ها و ضعیف در این حوزه موجب شده بازنشستگان با مشکل مواجه شوند از این رو توجه به توسعه آموزش های لازم در این حیطه در سطح استان ضروری است.

احداث مجتمع فرهنگی ورزشی بازنشستگان در شهر سنندج

وی خطاب به استاندار کردستان در مورد احداث مجتمع رفاهی فرهنگی و ورزشی بازنشستگان در شهر سنندج، گفت: علی رغم دستورات و تاکیدات شما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است که از دستگاه متولی انتظار داریم هرچه زودتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان اضافه کرد: الان در اکثر استان ها مجتمع ورزشی رفاهی و فرهنگی برای کارگران احداث شده است و این حق بازنشستگان است که به پاس 30 سال خدمت از امکانات لازم ورزشی و فرهنگی بهره مند باشند.

احمدی خواستار اتخاذ تدابیر و دستور استاندار برای اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشور به دستگاه های استان شد و گفت: اجرای ماده 85 و بیمه تکمیلی بازنشستگان در دو دستگاه استان شروع شده است.

وی گفت: اگر چه استاندار کردستان بر ویژه دیده شدن بازنشستگان استان در این زمینه تاکید کرده بود اما متاسفانه این مهم کمتر مورد توجه دستگاه ها قرار گرفته که انتظار داریم در این زمینه نیز تذکرات لازم داده شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان در ادامه خواستار ایجاد ظرفیت های لازم برای تاسیس انبارهای عمومی در شهرستان های مریوان و بانه توسط  شرکت انبارهای عمومی وابسته به صندوق بازنشستگی شد و گفت: ایجاد چنین ظرفیتی در کنار کمک به بنیه اقتصادی بازنشستگان موجب ایجاد اشتغال برای تعدادی از فرزندان بازنشستگان خواهد شد.

احمدی افزود: سهم بازنشسته های استان در صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول