اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سنجش بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نوآموز در خراسان شمالی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی از نوبت‌گیری بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح سنجش بدو ورود به دبستان استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵۰۰ نفر در پایگاه‌های سنجش استان مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

سنجش بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نوآموز در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی علی متفیان از نوبت‌گیری بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح سنجش بدو ورود به دبستان استان خبر داد و افزود: با احتساب نوآموزان پیش‌دبستانی تاکنون ۹۵۰۰ نفر در پایگاه‌های سنجش استان مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

وی افزود: از ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان پیش‌بینی‌شده تاکنون ۱۵۵۰۰ نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری کرده و ۹۵۰۰ نفر نیز مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی در ادامه گفت: در پایگاه‌های اولیه استان از ۲۴۴۰ نفر نوآموز ارزیابی‌شده ۵۳۵ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده‌اند که در مرحله تخصصی نسبت به تشخیص مشکلات و درمان آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۳ نفر ارجاع بینایی،۷۳ نفر ارجاع شنوایی،۳ نفر ارجاع جسمی و ۳۴۶ نفر ارجاع به مرحله تخصصی آمادگی ارجاع شده‌اند.

متقیان ضمن تأکید بر مراجعه به‌موقع خانواده‌ها افزود، نوآموزانی که نوبت‌گیری نکرده‌اند هر چه سریع‌تر به مدرسه محل ثبت‌نام مراجعه کرده و نوبت‌گیری را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی در خصوص هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای فرآیند سنجش اضافه کرد: هزینه شرکت در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان و جریمه لغو نوبت (به دلیل عدم مراجعه در زمان مقرر)، ۲۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته‌شده است که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه الکترونیک اخذ و به‌حساب خزانه واریز می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران مدارس موظف‌اند جهت نوبت‌گیری حتماً با والدین نوآموز هماهنگی لازم را به عمل‌آورده و در زمان مناسب پرینت نوبت را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول